Finalistes a mSchools

El dissabte 9 de juny, es va celebrar la final de totes les categories del programa mSchools a Barcelona, un certamen que reconeix i premia la tasca que realitzen els millors alumnes i docents de tot Catalunya. Aquest programa està centrat en estimular les habilitats digitals, la creativitat i l’esperit emprenedor dels estudiants, a través del desenvolupament d’aplicacions per a dispositius mòbils i la creació de continguts.

De totes les categories l’Institut Joan Amigó es presentava a la categoria d’Apps for Education, amb un grup de primer curs del cicle d’informàtica, format pels alumnes George Vintila i Ridouane el Ghazy, que van resultar escollits finalistes. Ells van escollir presentar l’aplicació Dog Walker per a ajudar als propietaris de gossos creant xarxes socials i oferint-los-hi serveis.

Aquesta proposta es treballa durant el curs al centre, realitzant diversos prototips de l’aplicació mòbil. Els alumnes també han de crear el pla d’empresa i el desenvolupament d’un estudi de viabilitat econòmica.

A la final van convidar els millors grups de cada categoria, entre els que es trobaven els nostres alumnes. Aquest dia, els alumnes van disposar d’un estand per defensar el seu producte davant de pares, alumnes, familiars i personal expert del món de les tecnologies de la informació. Aquest estand restà obert tot el matí, i en qualsevol moment podien passar els jutges per valorar la feina feta. A més, un dels alumnes va haver de presentar de formal oral i en anglès l’aplicació davant un tribunal internacional. Tot i no resultar guanyadors estem molt animats per tornar-hi l’any vinent!

Eugeni Cabré
Professor d’informàtica