El desafiament de la fam i com plantar-li cara

El passat dijous, l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut Joan Amigó i Callau de L’Espluga van rebre la visita de dues voluntàries de Mans Unides que van explicar, de manera molt amena, l’evolució d’aquesta xacra i els continents que s’hi veuen més afectats: Àfrica,  Àsia ocupa la segona posició i Sud Amèrica la tercera.

Al principi de la xerrada hem pogut conèixer al superheroi, que serà l’encarregat de combatre als malèfics, i les seves respectives característiques. El superheroi ha der ser respectuós amb l’entorn, involucrat amb la lluita contra les injustícies, empàtic amb tothom, etc. Dels malèfics hem conegut a Au Babau, al Dr Pupes (que vol el mal per tots i totes), Justi No (que no vol la justícia global), la Fada Ri Keza, Petro Lex i el Capità Malbaratament. Sobre tots ells hem anat escoltant, al llarg de la xerrada, la seva participació en les causes de la desigualtat del repartiment d’aliments entre la població mundial.

A continuació ens han explicat les possibles causes d’aquest greu problema si en aquests moments es produeixen més aliments per persona que fa 30 anys. Causes com són el malbaratament dels aliments, la globalització i el canvi climàtic, les polítiques econòmiques dels països desenvolupats, la producció de biocombustible, l’especulació amb els preus dels aliments… Tot seguit hem conegut quines són les mesures que podem començar a realitzar en la nostra vida quotidiana per poder canviar la situació actual, tant a nivell col·lectiu com a nivell individual. Per exemple aturar la destrucció del medi ambient, promoure l’agricultura que preservi els ecosistemes, evitar el malbaratament dels aliments…

Per últim ens han explicat un conte sobre una nena (l’Ariana) i la seva família a Haití, on viuen amb penúries. Aquesta família pateix fam, pobresa i desigualtat de drets. Amb aquest conte hem pogut conèixer la situació desesperada de milers de persones amb la diferència que té un final feliç. Però això no els hi passa a tothom, molta de la població mundial viu en condicions infrahumanes i això és el que hem de combatre entre totes i tots, com el superheroi!

Teresa Rubio
Tutora de 2d’ESO