CARNESTOLTES 2018

L’AMPA comença a preparar la RUA DE CARNAVAL del poble.
Estem buscant persones que vulguin formar part de la comissió que s’encarrega d’organitzar la comparsa.
Qui vulgui formar part d’aquesta comissió pot deixar les seves dades (nom, email i telèfon) a l’AMPA o a consergeria, abans del divendres 24 de novembredesprés convocarem una reunió per preparar aquesta festa.

Animeu-vos a participar!

Comencem amb el DASH i el DOT

Els de tercer ja hem començat a conèixer els dos simpàtics robots que ens acompanyaran aquest curs:el DASH i el DOT. Per parelles, hem hagut de descobrir quines són les seves característiques més importants i, per això, hem hagut de llegir atentament les indicacions del repte proposat.

Al principi, la impaciència per fer funcionar els nostres amics ens ha fet cometre algun error: no sabíem què havíem de fer (per no llegir atentament), hem agafat el robot de l’altre grup (se’ns havia oblidat engegar el nostre i no el trobàvem,…). Però de seguida, hem entès que valia la pena seguir les instruccions perfectament i així ja no hem tingut cap problema.

Això. ens ha fet adonar que els robots NO SÓN LLESTOS, que els LLESTOS SOM NOSALTRES!!! 😛

El Museu de les Matemàtiques

Avui, 9 de novembre els alumnes de 2n hem passat tot un dia al MMAC (Museu de Matemàtiques de Catalunya) a Cornellà.

Hem après geometria, simetria, seriacions, càlcul, patrons,… Hem fet circuits tancats, tangrams, laberints, construccions,… i sobretot ens ho hem passat molt bé, pensant, jugant i buscant solucions en equip.

El sistema solar

Els alumnes de tercer estem estudiant el sistema solar. Estem d’allò més implicats en el coneixement de l’univers.

Fem d’astronautes descobrint molts aspectes que desconeixíem; com que la nit i el dia és gràcies als moviments de rotació, i l’existència de les estacions de l’any per els moviments de translació. I ja sabem perquè hi ha diferència horària entre uns països i altres. De manera que si volem viatjar, ens haurem d’assegurar de posar el rellotge en hora i saber a quina temperatura s’estarà on anem.
Alguns/es companys/es de classe estan investigant molt sobre diversos països, per tal de conèixer moltes curiositats i saber escollir quin lloc ens agradaria visitar.

I què n’és d’important la lluna per mantenir l’estabilitat de les marees del planeta! I és que gràcies a l’atmosfera podem viure a la Terra, cosa que no és possible als altres planetes, uns per ser massa calents i altres per tenir temperatures baixíssimes.

És a dir, que viatjarem per la Terra, però ja tenim clar que per ara no podríem anar a altres planetes a viure-hi!!!

Connectem amb el Madorell

Els alumnes de 6è hem estat creant un joc per a tota l’escola. El joc “Connecta amb el Madorell” serveix per aprendre moltes coses sobre la vida d’aquest personatge, que dóna nom a la nostra escola: la seva vida, quins personatges va crear, per quins… Llegeix més»

Els de 2n, en marxa!

Els nens i nenes de 2n hem començat el curs animats i amb moltes ganes de treballar.

Aquí en teniu una mostra d’alguns moments

Save

Sortida Museu de Història de Catalunya

El passat 31 d’octubre els nens i nenes de 5è vam anar al Museu d’Història de Catalunya, on vam aprendre com vivíem les persones als diferents períodes de la història. Ens ho vam passar d’allò més bé!

La Castanyera

LA CASTANYERA ( Cançó popular catalana)
Quan ve el temps de collir castanyes,
la castanyera, la castanyera
ve contenta de la muntanya
amb la cistella penjada al braç.
La camisa li va petita,
la faldilla li fa campana,
les sabates li fan cloc-cloc,
i al ballar sempre gira així.
Quan ve el temps de… Llegeix més»

Castanyada – Halloween

Avui, ha estat un dia molt diferent. D’una banda les bruixes de Halloween (mestres d’anglès) ens han preparat una gran festa on hem cantat i ballat. D’altra banda, com que ara treballem els oficis, aprofitant que celebrem la castanyada, hem jugat a ser castanyers i botiguers, així com artistes.

Ens acomiadem del més d’octubre de la millor manera possible!

Tercer s’estrena amb la robòtica

Durant aquest mes d’octubre, els nens i nenes de tercer hem començat la Robòtica. Hem conegut els que seran els protagonistes amb els que compatirem aprenentatge:

• El DASH: Un robot a qui li agrada ballar, esquivar obstacles i tocar música.
  • EL DOT: El millor amic d’en Dash, que es pot transformar en qualsevol joc o accessori.
  • LA BEE-BOT: Una abelleta molt simpàtica que ajuda els més petits a interioritzar els aprenentatges.

Aquí us deixem una imatge dels nostres robots i unes divertides fotos de nosaltres amb les Bee-Bot.