Projecte Força

El nostre alumnat ha viscut i experimentat amb intensitat els efectes i les conseqüències d’una cultura patriarcal, no només assumint amb esfereïdora naturalitat els rols que tradicionalment s’han atorgat, sinó també reproduint-los, perpetuant una desigualtat que ja no té cabuda en el nou món que s’està construint.
El nostre projecte neix al curs 2016-2017 amb la finalitat de donar forma al somni d’una part de la comunitat educativa, empoderar la dona. Per a assolir aquest somni es va crear un petit grup de treball format per alumnes i mestres on es va traçar les directrius i els fonaments del projecte que es volia construir.
El nostre propòsit en aquest curs, 2017-2018, es plantar la llavor d’un projecte que volem que creixi cada dia, com un dels eixos transversals de la nostra escola.
Amb activitats organitzades en tres grans esferes, la primera té el propòsit de donar visibilitat, encomanar i engrescar als alumnes; la segona treballar pròpiament l’empoderament de la dona; i la tercera crear ponts amb la realitat que es viu fora, ja que malauradament no passa un dia on les dones no siguin notícia.
La participació de l’alumnat en relació al projecte i a les diferents activitats proposades ha estat en termes generals satisfactòria. Poc a poc van anar acostumant-se a treballar amb naturalitat aquesta temàtica, mostrant cada cop una mica més d’interès i implicació.
La nostra proposta pel futur és consolidar aquest projecte a través de més dinàmiques que no dubtarem en compartir-les amb tots vosaltres…