Pla STEMcat

El pla d’impuls de les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i matemàtiques en els estudiants de Catalunya (STEMcat), elaborat pel grup de treball interdepartamental creat per l’Acord de govern GOV/19/2017, de 28 de febrer, és una iniciativa que respon a la necessitat d’enfrontar-nos a la situació actual de desequilibri en la demanda laboral en certs sectors relacionats amb la ciència i la tecnologia, claus per al desenvolupament econòmic del país, i la manca de professionals preparats per satisfer-la i d’endegar les actuacions necessàries per evitar que aquest desequilibri s’incrementi. Si aquesta situació està generalitzada a Europa, és encara més accentuada a Catalunya.
D’altra banda, a la manca de professionals formats per aquests sectors cal afegir els reptes no resolts d’aconseguir una major participació de la dona en aquestes professions, i una major presència de persones de nivell socioeconòmic baix. La diversitat de professionals des de la perspectiva de gènere i del seu origen social i cultural comporta un factor de riquesa i de millora de l’activitat econòmica, a més de constituir objectius de justícia social i d’equitat.

El Pla STEMcat (pdf) pla-stem contempla els eixos següents:

• potenciar la formació dels professors en els àmbits científics, tecnològics i matemàtics;
  • potenciar les competències científiques, tecnològiques i matemàtiques entre els estudiants de l’educació obligatòria i desenvolupar procediments per fer-ne l’avaluació;
  • encoratjar la participació de les empreses del sector a l’escola;
  • promoure la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques a la societat, fent èmfasi especial en les activitats adreçades a la comunitat educativa.

Més informació a: https://projectes.xtec.cat/steamcat/

Com i quan educar sobre energia al llarg de l’escolaritat.

Document adreçat a personal professional de l’educació interessat en l’ensenyament i aprenentatge de l’energia, que ofereix un conjunt d’orientacions sobre el perquè, el què, el com i el quan educar sobre energia al llarg de l’escolaritat.
Curriculum operatiu de l’Energia: Curriculum_Operatiu_ICAEN_access_DEF

STEAM4all

Impulsando las disciplinas STEAM en escuelas en zonas rurales incorporando una perspectiva de género.

Informació més detallada a: www.steam4all.eu