A-prenem el Sol

Amb el projecte A-prenem del Sol es vol validar que la recàrrega de les bateries del kit LEGO MINDSTORMS EV3, WEDO, tauletes i mòbils, es pot fer fent servir l’energia solar si aquesta es converteix a energia elèctrica utilitzant plaques fotovoltaiques.

Els alumnes de primària de la ZER Moianès ja han assolit que els kits educatius LEGO MINDSTORMS EV3, LEGO WEDO, tauletes i telèfons mòbils, quan funcionen es descarreguen les seves bateries i es queden sense energia. Aleshores han de connectar els dispositius a la xarxa elèctrica  i transferir l’energia de la xarxa elèctrica a las bateries del kit.

Els alumnes assoliran d’una manera senzilla què és la energia i, en concret treballaran dues formes d’energia: la solar i l’elèctrica. També aprendran que l’energia elèctrica es pot mesurar, al igual que es pot mesurar la temperatura, la longitud, etc.

L’execució d’aquest projecte virtual i físic consisteix de diverses etapes:

– Ser validat – el projecte – pels claustres de les escoles de la ZER Moianès Llevant, validant l’entorn virtual de simulació de software lliure TINKERCAD i el físic de com construir els carregadors solars

– Des del voluntariat es construirà un prototip amb l’ajut del club de makers de l’Estany per poder-lo mostrar al professorat

– Formar al professorat en l’entorn TINKERCAD i en la construcció d’un carregador basat en l’experiència del kit solar construït amb l’ajut del club de makers

– Donar suport als mestres a les classes durant el procés d’aprenentatge per part dels alumnes de l’entorn TINKERCAD de la construcció del carregador,  dels exercicis previs a la construcció del mateix.

– Els professors definiran els equips d’aprenentatge entre els alumnes del grau superior de cada escola,  i com aplicar la metodologia de l’ “aprenentatge fent” un carregador

– El professorat treballarà durant el curs amb l’alumnat en paral·lel a l’anterior, els punts que consideri oportuns del decàleg relacionat amb l’ensenyança de l’energia amb l‘acompanyament dels voluntaris.

Formen part d’aquest projecte tots el exercicis de l’apartat TinkerCAD

Aquest projecte té el suport de: