Predir els incendis

A la ZER Moianès Llevant volem introduir a l’alumnat en què és la predicció d’incendis, tasca que actualment fa el grup d’Agents Rurals de la Generalitat de Catalunya amb gran precisió, aquí tenim un enllaç al mapa de risc de les nostres comarques en temps real.

En la realitat el Pla Alfa, és el resultat de combinar una sèrie de eines de software molt potents que poden ingerir dades preses des de l’espai i plasmar-les en un mapa a on totes les organitzacions següents tenen alguna cosa a veure: Instituto Geográfico Nacional, Esri, HERE, Garmin, Foursquare, FAO, METI/NASA, USGS

Amb l’alumnat s´ha simplificat / imaginat l’elaboració d’aquest mapa com el resultat d’executar un algoritme que té una sèrie de dades a la seva entrada i un mapa a la seva sortida tal com es pot veure en la imatge següent:

És per tant, l’objectiu d’aquesta sessió de treball simular amb un petit algoritme la relació entre els diferents nivell d’humitat del terra i prendre una acció o bé, emetre un codi de colors.

Primer, amb el simulador TinkerCAD.

Una vegada s’han corregit els problemes en el simulador, l’alumnat passa a construir el prototip de una solució real.

I finalment, ja poden validar el seu muntatge amb el microprocessador Arduino i una simulació del bosc amb un test de terra.

Aquí, en més detall, es pot veure el treball que finalment ha fet l’alumnat amb una guia : 17.0.00-[T]-[ESP]-Sensor humedad-

Si bé abans d’arribar aquí han seguit l’alumnat ha fet part del següent entrenament:
TINKERCAD (Arduino) MAKECODE (micro:bit)
  1. Mi vieja linterna
  2. Mi primer circuito