LLuitadors contra els focs forestals

De reaccionar (apagar el foc) a prevenir (evitar el foc) i a predir (imaginar el futur) en la defensa forestal amb recursos STEM!

Introducció al projecte: Lluitadors del foc_v2

Durant el curs 2023 – 2024 els tutors dels graus superior de primària a la ZER Moianès Llevant  estan seleccionant una sèrie d’activitats per adquirir uns coneixements bàsics per part de l’alumnat per a entendre com es poden produir incendis forestals i tècniques per eliminar les flames.

Provocar un incendi Extinció d’incendis

A més, l’alumnat intentarà assolir uns coneixements que els permetrà entendre un circuit de monitorització de la humitat del terra, ja sigui el terra d’una torreta o del terra d’un bosc, amb el circuit evolucionat adequadament podrien predir els focs en determinades àrees...

Arduino + sensor d’humitat Base d’orientació Mapa del pla Alfa

Activitats extraescolars paral·leles al curs 2023-2024

ALUMNES DE LA ZER MOIANÈS LLEVANT PARTICIPEN AMB L’ADF QUERCUS A LA FIRA DE L’ESTANY
El proper 8 de desembre de 2023 es celebrarà la 31a edició de la Fira de l’Estany (Moianès). Alumnes del grup de grans (4t, 5è i 6è) la ZER Moianès Llevant participaran conjuntament amb el grup ADF Quercus en explicar el projecte “Lluitadors contra els focs forestals”.
El grup de grans de les tres escoles rurals que formen part de la ZER – L’Estany, Collsuspina i Sant Quirze Safaja- estan treballant aquest curs en projectes STEAM les causes, prevenció i predicció dels focs.
D’aquesta manera es muntarà una carpa amb els ADF on les criatures explicaran els seu projecte i faran diversos experiments: apagar foc amb CO2, explotar globus amb lupes i demostraran a través de diferents sensors d’humitat quin terreny pot ser més propens a incendiar-se, el què seria a la realitat un Pla Alfa.
Des de la l’ADF Quercus es creu que és una bona iniciativa per crear una bona pedrera des de ja ben petits. A més activitats com aquestes fomenten l’educació 360 a temps complet que va més enllà de les 4 parets de l’aula.
Qui vulgui fer les diferents activitats trobaran la carpa de l’ADF al centre del poble des de les 11 a les 13 del matí.