EL PROJECTE ARA ART VOL IMPULSAR ALS CENTRES EDUCATIUS L’ART COM A MITJÀ D’APRENENTATGE.
Aquest és el nostre segon any en el projecte, i destaquen diverses activitats artístiques que hem treballat.
-
- Recordem que hem format una escola d’espectador/es teatral intergeneracional des del curs 2019-2020. Ens hem adherit al projecte Llegir el Teatre, des del servei de Biblioteques de Catalunya amb el TNC. El bibliobús Montserrat ens proporciona els llibres de les obres teatrals que anem a veure al TNC. Les persones implicades participen en un debat postfunció, valorant diferents aspectes artístics, literaris i teatrals. AQUEST PROJECTE ESTÀ OBERT A TOTHOM: famílies, alumnat, docents, membres PAS i poblacions properes.
- Escola d’espectadors/es de teatre:https://agora.xtec.cat/sesvallbonadanoia/general/terra-baixa-al-tnc/https://agora.xtec.cat/sesvallbonadanoia/general/escola-despectadors-de-teatre/
-
- Dia Mundial del Teatre. Cada any, la comunitat educativa enregistra una actuació sobre el text d’un autor/a teatral que es publica el Dia Mundial del Teatre. S’han creat composicions de Lorca (2019), Odissea d’Homer (2020), Molière (2021), Marta Buchaca (2022), i Shakespeare (2023).
-
- Links. Dia Mundial del teatre
- Lorca parla, obre la boca https://youtu.be/0H4obvLpx9A
- Odissea: https://youtu.be/gVGkI6Tkvnc
- Escola de dones de Molière https://youtu.be/X2CC5QJbMwM
- Només una vegada de Marta Buchaca https://youtu.be/jDF9iivTbuU
- Magazín de Shakespeare https://youtu.be/mY74rlv_3ck
- Espectacle en pandèmia: Els cecs de Maeterlink https://youtu.be/rsYGleZXe1I
- ADOLESCENA, acompanyem als adolescents a escena abans d’anar a un espectacle i posteriorment a la seva visualització. Es treballa a tots els nivells des de les tutories i/o matèries de llengües.
- Links. Dia Mundial del teatre
-
- Arts Escèniques i Dansa a 4t d’ESO. Alumnat que treballa la part escènica en col·laboració amb diferents entitats artístiques: Terra Teatre, La Xixa teatre, Museu Can Framis, Teatre Nacional de Catalunya i Mercat de les Flors i entitats educatives com la fundació ASPASIM. Projecte d’Erasmus+ amb la UAB: INARTDIS.
INARTDIS:https://youtu.be/LBAVjpJI22U ASPIRACIONS COL·LECTIVES
-
- Projecte Included. Com tractar la sexualitat a través del teatre? Participació de persones voluntàries de la comunitat educativa de l’institut. Dirigit per la Xixa teatre, utilitzant tècniques del teatre de l’oprimit.
INCLUDED https://youtu.be/gtC5cqA7fdk
-
- ERASMUS+ projecte “Erasmus TV International” (2019-2023) creació d’un curt amb la participació de tots els socis europeus “A Return to Anoia’s Past” filmat a Igualada, Montserrat, Sitges, Colònia Güell i Vallbona d’Anoia, amb la col.laboració de Cultura Igualada i els Ajuntaments de Vallbona d’Anoia i Igualada.
-
- PENSAMENTS D’ADOLESCENTS, introspecció emocional dels adolescents amb la creació de la seva dramatúrgia. Es treballa amb tècniques de coaching i pedagogia sistèmica per descobrir-se com a persona per prendre consciència del que són i cap a on volen anar. Aquest exercici de pensament crític els transporta a escriure sobre ells/es i sobre què desitgen com a joves, a què tenen por, a que s’atreveixen i cap a on es volen enfocar. La proposta acaba amb un espectacle en el que se mostren: TAL COM SOM. S’ha representat a la sala Calveras de Vallbona d’Anoia i una performance al TNC, en la presentació de temporada per docents.
-
- Optatives de teatre: Joc dramàtic a 1r ESO. Sensibilitzar a l’alumnat amb jocs de convivència i tècniques teatrals.
-
- Projecte Reacciona, en col·laboració amb Taller de Cinema. Enregistrament d’un curt creat per l’alumnat vinculat a una ONG als nivells de 1r i 3r d’ESO. Introducció al món del cinema, el llenguatge audiovisual i els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) d’una forma pràctica amb un curt com a producte final.
https://vimeopro.com/tallerdecinema/vallbona-reacciona-2022-23
-
- Èxodes. Participació en la proposta vivencial de viure situacions de migracions forçades a l’Estany d’Ivars. Investigació Erasmus + de la Universitat Rovira i Virgili.
Les Arts Escèniques proporcionen a la persona una mirada integrativa en les dimensions socioemocionals, artístiques i socioculturals.
Utilitzem les arts escèniques i performatives per despertar el pensament crític, la capacitat d’anàlisi-síntesi, l’argumentació, la reflexió, l’abstracció, la creativitat, la curiositat i per evolucionar, en relacionar-se entre si, cap a un enfocament interdisciplinari i de co-creació.
Amb aquest projecte nodrim un procés de maduresa biològica, psicològica i social satisfent les necessitats d’entendre’s a si mateixos i a la resta, sensibilitzant, gaudint i aprenent a compartir aquest gaudi amb un treball comunitari que enfoqui cap al positivisme psicològic.
Molt bona feina!
SALUT I ART!