HOMENATGE A EN ROVIRETES

El passat dijous 17 de novembre, Folgueroles va homenatjar a Josep Verdaguer ‘Roviretes’. Fa tres anys que s’organitza una trobada de flabiolaires per tal de commemorar l’aniversari del naixement d’aquest músic tradicional del cor de les Guilleries.

Aquest any l’alumnat implicat en aquest acte ha estat el de 1r d’ESO. Des de la franja de música i lligat a la primera unitat didàctica, se’ls va presentar el primer músicorepte del curs. Aquest repte musical consistia en construir un instrument de percussió que es pogués tocar amb una sola mà i presentar-lo a l’acte d’homenatge a en Roviretes perquè fos tocat pels flabiolaires d’arreu del país.

Els flabiolaires ens van oferir un bonic concert amb cançons del repertori d’en Roviretes i també versions d’alguna cançó actual. El que va fer especial aquesta trobada va ser que toquéssin alguns d’aquests temes amb els instruments de percussió que l’alumnat de 1r d’ESO va construir. D’aquesta manera, després de les presentacions per part de les noies i els nois de 1r d’ESO, els flabiolaires professionals van buscar la forma més òptima de col·locació a l’hora de tocar cada instrument i també van explorar totes les possibilitats sonores. Així van poder fer un bon retorn a cada grup, aportant propostes de millora i accentuant els punts forts de cada instrument.

Al final de l’acte, ens vem fer tots junts una foto de família al voltant del monument d’homenatge a en Roviretes, just a sota els ginjolers. Us deixem a continuació un recull d’imatges i algun vídeo de la jornada, perquè pugueu reviure amb nosaltres alguns dels moments bonics de la celebració d’enguany.

Volem felicitar a tot 1r d’ESO per l’esforç, dedicació i voluntat de participació en aquesta activitat. Els instruments de percussió elaborats especialment pel músicorepte són molt originals i inèdits. A més, us donem l’enhorabona per les presentacions fetes en públic. Gràcies a tothom que va ser-hi present: alumnes, famílies, gent del poble i dels voltants, els flabiolaires d’arreu del país…

Esperem amb il·lusió anar fent créixer aquesta festa i continuar celebrant en Roviretes!