El treball per projectes multidisciplinars

A l’Institut Escola Mossèn Cinto creiem que complementar el treball de les matèries amb l’aprenentatge basat en projectes és una bona manera d’aconseguir aprenentatges útils per la vida. Volem aconseguir aprenentatges globals, per això cada trimestre duem a terme un projecte multidisciplinar, amb la coordinació de docents de diferents especialitats, a cada un dels nivells d’ESO.

Com són els projectes que proposem a l’ESO?

• Són projectes connectats amb la realitat que ens envolta.
  • Posen en relleu el patrimoni i l’entorn de Folgueroles.
  • Són rigorosos i es basen en les competències i continguts que marca en els decrets el Departament d’Educació.
  • Són atractius per fomentar la participació activa de l’alumnat.
  • Permeten el treball en xarxa sortint de les quatre parets de l’aula (visites d’experts, sortides, presentacions o activitats externes).
  • S’estructuren en objectius i criteris que els fan avaluables, per tal de saber si tot l’alumnat n’aconsegueix l’assoliment.

A continuació detallem els projectes que es duen a terme actualment, el curs 22-23. Aquests projectes s’adapten i es modifiquen cada curs a partir de l’experiència i l’adaptació a cada grup:

1r Trimestre 2n Trimestre 3r Trimestre
1r d’ESO How are we connected to the stars? El curtmetratge Via Natura
2n d’ESO Objectiu: residu zero.

Realitat o utopia?

Voleu fer-la glosa?