Educació Secundària

Com treballem a l’ESO?

A l’Institut Escola Mossèn Cinto apostem per la riquesa de metodologies. És la combinació de totes elles que ens porta cap a l’aprenentatge competencial. En el nostre marc horari de l’ESO, de forma general, principalment podem diferenciar aquestes franges de treball:

Actualment la distribució de les franges establerta ens permet una dedicació horària a cada un dels aspectes que es reparteix aproximadament de la manera següent:

 

En les franges reservades pel treball de les diverses matèries i els àmbits, cada docent especialista aplica la metodologia més adient tenint en compte les competències i sabers del moment. En algunes matèries es fan projectes, més específics i seguint la metodologia ABP. En d’altres es fan classes més pràctiques, com les de laboratori i taller. I en d’altres es fan classes més teòriques i magistrals.

Dediquem tres hores setmanals a la tutoria, que es descriuen i programen a través del Pla d’Acció Tutorial. Organitzem la tutoria a partir de dues sessions setmanals: una el dilluns, per planificar la setmana, i un altra el divendres, per tal de fer-ne el tancament. La franja horària de tutoria es dedica per una banda a l’orientació acadèmica i per l’altra, a l’acompanyament personal i de cohesió de grup. A més, dediquem una hora setmanal a l’elaboració del Portafoli. Es tracta d’una carpeta d’aprenentatge que té continuïtat al llarg de tota l’etapa d’ESO.

La lectura és una gran eina per millorar en moltes competències, especialment si la lectura es fa per gust i per plaer. És per això que el centre destina una estona de l’horari setmanal a la lectura. De manera rotativa, les diferents classes d’ESO van a fer la l’estona de lectura a la biblioteca del centre. A més, la brigada del club literari, juntament amb l’equip de docents que formen la comissió de biblioteca, mantenen i actualitzen aquest espai per poder tenir les prestatgeries plenes de llibres inspiradors i adequats.

A l’Institut Escola Mossèn Cinto disposem de dos espais ben equipats, pensats per l’ESO i que, a més a més, permeten l’enriquiment d’alguns projectes de les etapes d’Infantil i Primària. Aquests espais són el laboratori i el taller.

Per tal d’aconseguir aprenentatges globals utilitzem la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes. Així, l’alumnat té la possibilitat d’aprendre continguts i adquirir competències d’una forma més vivencial i motivadora.