CLAUSTRE PEDAGÒGIC: L’UNIVERS LECTOR

El claustre de l’Institut Escola Mossèn Cinto tenim inquietuds i per això la formació és primordial per a nosaltres. Hem iniciat els claustres pedagògics i volem compartir com va anar el primer.

Va acompanyar-nos l’Aleix Solà, filòleg i professor de secundària a l’Institut Escola Carles Capdevila, i ens va oferir una xerrada sota el títol ‘L’univers lector adolescent’. Ens va parlar, entre d’altres coses, de lectures digitals, àlbums il·lustrats, còmics i novel·les gràfiques, itineraris lectors i circuits social del llibre. També va posar sobre la taula idees, activitats i recursos per a l’avaluació que ell mateix posa en pràctica a l’aula. Tot això des de la seva interessant mirada vers el món de la lectura i la literatura, que va més enllà de l’àmbit lingüístic.

Al final de la xerrada vem tenir l’oportunitat de consultar el material i les recomanacions que va portar l’Aleix. Al mateix temps que vem poder compartir punts de vista i reflexions per tal de perfilar i elaborar tant els nous projectes de centre com els existents.

Moltes gràcies Aleix per compartir amb nosaltres aquest primer claustre pedagògic. Ens ha ajudat molt a reflexionar conjuntament.