Educació Infantil

Com treballem a Educació Infantil?

Els infants dels 3 als 6 anys experimenten un gran desenvolupament psicomotor, cognitiu, social i emocional. L’educació infantil és l’entrada a l’escola dels infants i per alguns és el primer contacte amb el món fora de la família, per això sabem que és molt important una bona adaptació. Vetllem per tal que els infants trobin un clima d’afecte i de resposta a les seves necessitats i vagin agafant confiança, seguretat i autonomia. Tot el que els envolta és vital pel seu creixement físic, psíquic i social.

A l’etapa d’Infantil, els infants aprenen principalment a partir dels sentits, el joc i el moviment. Els proposem diferents reptes per fomentar la seva curiositat, les ganes de saber, d’investigar i de resoldre dubtes. Tot això dins d’un ambient en què es sentin segurs, estimats, respectats i tenint en compte les característiques, interessos, necessitats i moments evolutius de cada infant. 

Al centre, a part de la transmissió de coneixements,  pretenem incidir en la formació de la personalitat i del comportament social de l’infant, és a dir, vetllem pel desenvolupament global de tots els seus potencials. Creem un entorn de benestar que permeti expressar, jugar, actuar, crear, relacionar-se, observar,…de manera respectuosa i autònoma.

Treballem de manera globalitzada a partir de diversos projectes que són propers, significatius i engrescadors pels infants. Al voltant hi desenvolupem totes les activitats del dia a dia, intentant que totes les àrees de coneixement hi siguin presents. Realitzem treball autònom i cooperatiu, respectant els diferents ritmes afavorint la integració dels diversos aprenentatges.

Tot i que els continguts establerts al currículum d’educació infantil estan dividits en diferents eixos de coneixement, els acostumem a treballar de manera interdisciplinar, que és com els infants aprenen, a partir de diferents centres d’interès que fan que els aprenentatges siguin més significatius i motivadors. Per això al centre proposem diferents metodologies d’aprenentatge, de manera que intercalem el treball lliure amb activitats dirigides, propostes individuals, petits grups o treball més cooperatiu, estones de grup-classe, propostes més manipulatives amb altres en paper.

Els infants van adquirint aprenentatges que els faciliten la relació amb els altres, la convivència, compartir les idees a partir del diàleg i saber resoldre de manera adequada problemes quotidians. Tan l’espai interior com exterior del centre ofereix possibilitats de joc i d’aprenentatge de gran valor educatiu.

A partir de I5 comencem a introduir la llengua anglesa de manera jugada, cantada i a les estones de psicomotricitat, per tal de començar a familiaritzar-nos a nivell oral amb aquesta llengua estrangera.