Pla lector – Recomanacions lectures

A Cal Llibre sabem que la LECTURA és una eina indispensable i única per ajudar-nos a desenvolupar com a persones, que ens dona eines per viure i activa en els lectors unes capacitats que sense ella no s’arribarien mai a assolir.
La lectura és un refugi, un recer, un mitjà per viure, mentre l’estem fent, en un altre espai/temps diferent del què habitem i això és molt important en diferents moments de la nostra
vida. Però és un múscul que hem de desenvolupar, que hem d’ajudar a enfortir en els lectors que comencen, sense oblidar-nos de fer el manteniment del nostre.
Cal llegir per fer llegir
A Cal Llibre és el què fem, llegir i continuar llegint. Els nostres col.laboradors van a les escoles amb les seves maletes plenes de contes, llibres, sorpreses i cançons que ajuden a donar significat a les paraules del conte, sabent que els infants duran els llibres a casa i allà els gaudireu plegats.

I avui us oferim una petita mostra d’alguns llibres triats entre els que formen part dels que duem a les escoles amb el Pla de Lectura i per tant dels que coneixem els seus dons i virtuts.
Malgrat estar disposats per edats físiques, per una necessitat de l’escola, molts d’ells podrien ser contats o llegits a gairebé tots els cursos, excepte les novel·les i els còmics que requereixen d’una destresa lectora més desenvolupada.
AI: Àlbum il·lustrat, llibres on la il·lustració i el text es complementen i ens expliquen alhora la mateixa
història.
P: Llibres de poesia. Per deixar que ens arribin paraules d’aquelles que ens parlen ben endins.
C: Còmics. Per aprendre a llegir imatges i text alhora i no només d’esquerra a dreta!
N: Novel·les. Per apropar-nos a autors de tot el món i les seves inspirades realitats.

Llistat de llibres de Sant Jordi que us recomanem

Associació Cultural Cal Llibre

“L’Associació Cultural Cal Llibre va començar a gestar-se, gràcies a uns professionals inquiets que teníem com a camp comú els infants i els llibres. Plegats van sentir la necessitat de tenir un espai de trobada, d’intercanvi i de creixement.

Des del centre Associació Cultural Cal Llibre  treballen per oferir als centres la possibilitat d’implementar els Plans de lectura per tal de fomentar aquella literatura -especialment catalana o en català- que explícitament posa en evidència recursos per tal que els petits puguin gaudir d’ella però al mateix temps aprendre a extreure’n les eines i valors necessaris per a la vida.

Al llarg del curs es fan sessions de contacontes amb les seleccions més acurades de contes, cançons i narracions per tal d’impulsar mitjançant la oralitat els majors estímuls perquè els petits aprenguin a escoltar, a comprendre i a encuriosir-se, així com també a imaginar”*. Tenen l’oportunitat de triar les seves lectures entre vàries propostes diferents o escoltar contes.

Aquí us deixem la selecció de llibres que fa l’Associació distribuïda per nivells.

Díptic 1r

Díptic 2n