La Tutoria i el Portafoli

A l’Institut Escola Mossèn Cinto donem molta importància a la tutoria i a l’acompanyament de l’alumnat. Per aquest motiu, la tutoria és el tret d’inici de la setmana i també n’és el tancament. Per poder dur a terme aquesta acció tutorial, cada grup-classe té dos docents referents.

A més, per una millor orientació, apostem per la tutoria individual. L’alumnat dels diferents cursos queda distribuït entre els equips docents. Així, a cada estudiant se li assigna una tutora o un tutor individual. D’aquesta manera podem assegurar un acompanyament individualitzat i un bon vincle entre el centre, l’alumnat i les famílies.

Setmanalment dediquem una hora a l’elaboració del Portafoli digital, lligada a la tutoria de cada grup. El Portafoli pretén que l’alumnat siguin protagonista del seu procés d’avaluació i d’aprenentatge, que prenguin consciència dels aspectes que volen millorar i dels que ja fan molt bé. A més, també és una eina on plasmar algunes de les tasques de tutoria.

A l’inici de 1r d’ESO cada estudiant del centre es descarrega la seva plantilla del Portafoli digital que podrà personalitzar al llarg de l’etapa de secundària, de 1r a 4t.

Portada de la plantilla del Portafoli digital.