Treball per matèries i àmbits

A l’Institut Escola Mossèn Cinto dediquem hores al treball per matèries. Dins de cada una de les matèries es fa ús de diversitat de metodologies: reptes, classe magistral, classe invertida, aprenentatge basat en projectes (específics de matèria).

El treball de les matèries s’estructura en franges de dues hores. D’aquesta manera afavorim la possibilitat d’utilitzar diversitat de metodologies i, en cas que sigui necessari, de posar en pràctica estratègies de treball autònom i cooperatiu.

A continuació, mostrem les matèries distribuïdes per àmbits a cada un dels nivells educatius:

1r d’ESO 2n d’ESO 3r d’ESO
Àmbit lingüístic Català

Català

Català

Àmbit matemàtic Matemàtiques Matemàtiques Matemàtiques
Àmbit cientificotecnològic Biologia i Geologia

Física i Química

Biologia i Geologia

Física i Química

Àmbit Humanístic i Social Geografia i Història Geografia i Història

Cultura Clàssica

Geografia i Història

Emprenedoria

Àmbit Artístic Música

Visual i Plàstica

Visual i Plàstica

Àmbit Educació Física Educació Física Educació Física Educació Física

Quines matèries optatives s’ofereixen?

A continuació presentem les matèries optatives que s’imparteixen aquest curs 22-23. Les optatives que s’ofereixen poden variar en funció del professorat d’aquesta franja.

Com a norma general, l’optativa de Francès hi serà cada curs, ja que al centre apostem per l’aprenentatge del francès com a segona llengua estrangera.

A 1r d’ESO les matèries optatives són trimestrals i tot l’alumnat les cursa. La tria que fa possibilita la distribució de les i els alumnes en 3 grups. D’aquesta manera oferim un tastet amb l’objectiu de facilitar la tria de cara als propers cursos.

Optatives de 1r d’ESO – curs 22-23
Robòtica Role Play and Songs Français

A partir de 2n d’ESO, l’optativa de Francès és anual i s’escull amb el compromís de cursar-la fins a 4t d’ESO. En acabar, se li oferirà l’opció de presentar-se a una prova per obtenir un títol oficial (DELF). Les altres dues optatives tindran una durada quadrimestral.

Optatives de 2n d’ESO – curs 22-23
Fem i demostrem al laboratori Teatre Français