SOM-HI! ANEM TREBALLANT!!

Benvolgudes famílies!

Ens posem de nou en contacte amb vosaltres, desitjant que us trobeu molt bé i amb molts ànims per continuar endavant i treballant!!

Abans de tot dir-vos que hem creat una carpeta al Drive, dins de 5èA i 5èB, a la carpeta de cada nen i nena amb el nom de “FEINES DIES A CASA”, ens aniria molt bé que tot el què aneu fent aquests dies ho aneu posant en aquesta carpeta.

Recordar, també, totes aquelles feines que ja vam comentar abans de plegar i que poden anar fent aquests dies a casa i penjar-ho a la carpeta:

-El Petxa-Kutxa del riu que van escollir amb el grup.

-El paper de la dona en el país que van escollir amb el grup( poden fer-ho de manera individual).

-El poema de St. Jordi relacionat amb l’escola.

Ens agradaria recomanar-vos realitzar un DIARI DE VIVÈNCIES d’aquests dies, és bon moment per a la reflexió i els nens i nenes, de ben segur, que tenen coses a explicar. Si voleu el podeu anar compartint a la carpeta que abans us hem comentat.

També voldríem compartir amb vosaltres el treball cooperatiu que va fer tota l’escola, fent cabanes de vímet al pati.

El dia 10 de març, vam poder gaudir, a primera hora del matí, d’iniciar aquest treball de manera cooperativa. El treball cooperatiu és una eina d’aprenentatge, en la qual els alumnes s’organitzen en petits grups amb la intenció d’aconseguir metes i objectius comuns. La cooperació dona lloc a que sorgeixin  diferents punts de vista que permeten a l’alumne aprendre coses noves, rectificar, consolidar o reformar aprenentatges que es donaven per assolits. Totes aquestes interaccions  ajuden als nens i nenes a ser més solidaris, a respectar-se i a desenvolupar habilitats socials, recordant-nos que tots i totes podem aportar el nostre granet de sorra, sense el qual el producte final no seria possible.

Els alumnes de cinquè, vam tenir el privilegi d’engegar la tasca. Quan vam sortir al pati ens esperaven els encarregats de guiar-nos amb l’estructura base construïda: uns sots cavats al terra fent com el dibuix d’un rierol, que els nostres alumnes havien d’omplir amb més sorra. Un cop feta aquesta feina, va arribar l’hora de fer sevir les branques verdes de vímet fresc, que tenen la flexibilitat necessària per poder-les manipular. Les branques les van clavar, o més ben dit, les van plantar al terra, a intervals regulars; després les van anar entrellaçant entre elles per anar aconseguint l’estabilitat necessària.

En aquest moment va acabar la nostre tasca com a equip col·laborador i vam deixar l’espai perquè continuessin la feina els nostres companys de sisè. Us deixem un recull de fotografies que il·lustraran la participació dels vostres fills i filles en la construcció de cabanes de vímet al pati, animant-los a que facin un petit treball sobre el vímet, fent-se algunes preguntes: INVESTIGUEU!!

-Què és el vímet?                                   -Perquè és important el treball cooperatiu?

-Per a què serveix?                                – Quins beneficis té treballar d’aquesta manera?

-És uns planta?

-Quins usos se li dona?

CLIQUEU L’ENLLAÇ PER VEURE LES FOTOS:

Però volem anar una mica més enllà, aprofitant els difícils moments que estem vivint al món sencer, ens serveix per a fer una reflexió en tots els àmbits. Animeu als vostres fills i filles a demanar-se, a investigar que està passant al món, a aquest món nostre que tant estimem i que ara s’ha paralitzat, i en conseqüència la contaminació ha baixat a tot  el món, i diuen que els canals de Venècia es veuen transparents i que l’aire és més pur, però ara ens haurem de passar setmanes sense anar al bosc, a la muntanya, a la platja, a celebrar la vida amb els que estimem.

Us animem a investigar,  a desenvolupar l’esperit crític, a escriure, a llegir…, i a reflexionar sobre com construir un món on cap ésser es quedi enrere i on la solidaritat i l’amor siguin el punt de partida.

Una forta abraçada, amb el desig que molt aviat puguem reprendre la normalitat.

Les tutores de 5è