PLASTIXEF, L’OBRA DEL RECICLATGE

Els alumnes de 2n ESO vam fer una obra de teatre per ensenyar als nens i nenes de primària per què és tan important el reciclatge i com fer-ho bé. Aquesta obra va sobre dos cuiners que competeixen per veure qui fa el millor plat. Mentre cuinen van tirant envasos de plàstic per tot arreu sense tenir en compte on tiren el plàstic, el vidre o les deixalles orgàniques. Quan arriba el seu cap, el famós xef francès, Monsieur Vichyssoise, els diu que no poden seguir tirant plàstic i els ensenya com han de reciclar, amb l’ajuda dels tres contenidors que cobren vida. Després de la reflexió, els dos cuiners s’adonen de tot el que han estat fent malament i que no necessiten tantes coses envasades per ser el millors cuiners.

Aquesta obra es va representar al gimnàs de l’institut escola, enmarcada dins dels actes de la setmana del medi ambient, davant d’un públic molt receptiu i atent. Es van fer 3 actuacions, per cicle inicial i per cicle mitjà. Aquí us deixem algunes fotos i el vídeo de l’obra per si no vàreu tenir l’ocasió de poder veure’n l’estrena.

L’obra en general va anar molt bé i no va haver-hi cap error tècnic, les persones que la van veure van dir que era una manera molt original d’ensenyar als nens i nenes com reciclar i el perquè és tan important fer-ho, també que era una bona manera per fer que els nens i nenes ho entenguessin i mentre ho entenien s’ho van passar bé. Fent aquest projecte hem après moltes coses com ara aprendre a fer guions, a interpretar i a treballar en equip a banda de prendre més consciència de la importància de fer un bon triatge de les deixalles o sobre la repercusió que pot tenir l’ús massiu d’envasos d’un sol ús i de productes que contenen plàstic, en general.

Estem molt contents amb el resultat i estem orgullosos de la nostra creació. També volem donar les gràcies a tothom qui ha col.laborat per ajudar-nos a portar a terme la nostra proposta, als companys de 2ESO A i 2ESO B, a les mestres que ens van deixar el gimnàs i l’equipament de so, a les mestres de primària i a tots els nens i nenes que ens van venir a veure i a aplaudir. Gràcies.

Gil Prieto, Àlvar Sala, Roger Suriñach i Clàudia Tona.