NO DEIXIS QUE EL PEIXOS ES MORIN

L’alumnat  de 2n d’ESO, durant aquestes setmanes hem estat treballant en un projecte anomenat ‘’ NO DEIXIS QUE ELS PEIXOS ES MORIN’’. Després d’estar fent recerca, sobre les causes i les possibles conseqüències de la contaminació del mar, vam fer una pluja d’idees sobre quina seria la millor actuació per a explicar-ho als més petits de l’escola. El problema era que els nens i nenes de P3, P4 i P5 encara els costa fer bé el triatge de les deixalles per això, vam decidir fer un mural de peixos. La finalitat d’aquest mural és que els nens i les nenes de p3 p4 i p5 es vagin familiaritzant amb els diferents contenidors i es vagin fixant on han de tirar les deixalles amb l’ajuda de les seves mestres. Els vam demanar que es pintessin el seu propi peix que després vam enganxar al mural. El mural representa el mar on viuen feliçment els peixos, però si algú no recicla bé i alguna deixalla arriba al contenidor que no toca, potser que aquest envas arribi al mar, aquest envàs se’l mengi un peix i aquest peix es mori. Per això, cada setmana, quan anem a revisar els contenidors de deixalles de la seva classe, si trobem algun envàs o producte al contenidor que no toca, haurem de treure algun dels peixos del mural. Vam pensar que aquesta actuació, per petita que sembli, pot fer-los ser més partíceps i donar-los l’opció de començar a prendre responsabilitats tot jugant. El dia que els vam anar a portar la proposta, començant per la classe P3, va anar superbé. Els més petits, fins i tot ens van demanar de pintar més peixos. Després vam anar a P4, on també va anar molt bé i van ser molt participatius, els nens i nenes de P4 posaven els peixos on volien i això els va agradar molt. Per últim vàrem anar a P5,  allà ja ens va ser més fàcil l’explicació i que ho entenguessin i també els va agradar molt. En resum que nosaltres ens ho vam passar bé preparant-ho i els alumnes d’infantil també. D’aquesta manera els més petits de l’escola institut també participen de manera activa en el nostre projecte multidisciplinar que porta per nom OBJECTIU: RESIDU ZERO.

Aleix Garcia, Pau Olmo i Jordi Roura