L’Institut rebutja els actes de violència de l’1-O

Avui a les 12 h del migdia, l’Institut de Gurb s’ha sumat a l’aturada que s’ha dut a terme arreu de Catalunya per protestar contra els actes de violència que ahir, diumenge dia 1 d’octubre, dia del referèndum, van tenir lloc als nostres pobles i ciutats deixant centenars de ferits, alguns de molta gravetat.

L’acte ha començat amb la lectura d’un manifest per part del nostre director, Francesc Giménez, que ha expressat en nom de tota la comunitat educativa el nostre rebuig cap a tots els actes de violència que vulneren els drets fonamentals de qualsevol ésser humà. El director ha fet referència a diversos drets recollits a la Declaració Universal dels Drets Humans que ahir van ser vulnerats i ha fet una crida a tots els ciutadans i ciutadanes a vetllar pel compliment d’aquests drets.

Seguidament, els alumnes de 4t, en representació de tot l’alumnat del centre, han manifestat que són conscients del mal que es va fer ahir, han mostrat el seu suport a les víctimes i han remarcat que, més enllà del tema polític, els preocupa la manca de respecte cap a les institucions, les persones, les opinions i, en definitiva, la democràcia. A continuació, han fet la lectura de dos poemes, Tots els nens del meu carrer, de Josep M. Espinàs, i Dóna’m la mà, de Joan Salvat-Papasseit. Per acabar l’acte, hem cantat tots junts la cançó Mirall de pau i ens hem fet una fotografia per immortalitzar el moment.

Demà, degut a la gravetat dels fets, aturem el país, i, per tant, el nostre centre romandrà tancat.