Estada del programa PACTE

Aquesta setmana hem rebut la visita del Jose i la Yaiza de l’Institut Josep Puig i Cadafalch de Mataró, i de l’Oriol, el Gerard, l’Aura i la Neus de l’Institut Intermunicipal del Penedès, situat a Sant Sadurní d’Anoia. Tots ells han visitat el centre en el marc de les estades del programa PACTE/ExC (Programa d’Acceleració de la Transformació Educativa / Eines pel Canvi) del Departament d’Educació.

Aquest programa té la finalitat de proporcionar als centres participants els recursos i les eines necessàries per impulsar la transformació del centre a través de l’actualització del projecte educatiu de centre amb una revisió del propòsit institucional, l’organització del centre, les metodologies de treball, la cultura de l’avaluació i la incorporació de mesures d’inclusió i equitat educatives, per esdevenir una organització escolar autònoma, centrada en l’alumne/a, amb capacitat d’interactuar amb l’entorn.

En el marc d’aquest programa, s’han organitzat estades de 4 dies a diferents centres amb l’objectiu d’impulsar la mobilitat de docents de centres del programa a centres referents. L’Institut de Gurb és centre referent del programa, i és per aquest motiu que hem participat en una d’aquestes estades com a centre amfitrió.

L’estada ha tingut lloc del 5 al 8 de febrer. Hem presentat el projecte educatiu del centre als diferents participants i, al llarg dels 4 dies, hem combinat espais de reflexió amb espais de visita a les aules que els han permès veure i entendre com treballem.

Agraïm a tot el professorat i PAS del centre la bona predisposició per compartir tot el que fem amb els visitants, i desitgem que l’estada els hagi resultat ben profitosa. Des del centre creiem fermament que compartir és la millor manera d’aprendre i avançar plegats.