Mesures extraordinàries per evitar els brots de la COVID-19

Benvolgudes famílies,

Us fem arribar una carta dels Departaments de Salut i Educació de la Generalitat de Catalunya sobre els procediments i la situació de la comunitat escolar, en el marc de la pandèmia per la COVID-19:

Mesures extraordinàries de /Salut per evitar els brots de la COVID-19 a les escoles

Destaquem les informacions pràctiques següents:

Què has de fer a casa?

Per tal de preservar la salut col·lectiva, és important que les famílies es facin responsables que cap alumne/a acudeix al centre si presenta simptomatologia compatible amb la COVID-19 o l’ha presentat en els darrers 14 dies:

• Febre (a partir de 37,5 graus)
  • Tos
  • Dificultat per respirar
  • Fatiga
  • Dolors musculars
  • Mal de cap
  • Mal de panxa amb vòmits o diarrea
  • Pèrdua d’olfacte i/o gust
  • Mal de coll o refredat + febre o altres símptomes de la llista

Què has de fer en cas que necessitis accedir al centre?
  • Evitar entrar al centre si no és una necessitat.
  • Per accedir al centre, cal demanar cita prèvia.
    • A través del tutor/a individual, sempre que sigui possible.
    • Trucant a consergeria.
  • Quan s’accedeixi al centre:
    • Ús obligatori de mascareta.
    • Cal rentar-se les mans amb gel hidroalcohòlic a l’entrar i sortir.
    • Es prendrà la temperatura.
  • Les reunions de tutoria individual seran telemàtiques excepte les que sigui imprescindible fer presencials.

Què has de fer en cas que el teu fill/a presenti símptomes relacionats amb la covid-19?
  • Trucar al teu equip d’atenció primària (EAP) i demanar una visita telefònica als serveis de pediatria.

Quin és el procediment si es detecten símptomes a l’institut?

Per més informació, podeu consultar la pàgina Informació per a famílies del Canal Salut de la Generalitat de Catalunya.