Formació en disciplina positiva

El cap de setmana del 30 de setembre i 1 d’octubre, 25 professores i professores del centre van assistir a una formació sobre disciplina a càrrec de Núria Rodríguez, de Positive Discipline Lab. La formació es va dur a terme a la casa de colònies Vespella que hi ha al mateix municipi de Gurb, on el professorat va conviure durant dos dies mentre realitzava la formació.

La disciplina positiva promou relacions de respecte mutu i responsabilitat a la família, a l’àmbit escolar, als equips de treball i, en general, a la vida. A l’aula, la disciplina positiva ajuda a crear un ambient cooperatiu i de respecte mutu mitjançant principis i estratègies respectuoses. També ajuda a fomentar el creixement socioemocional de l’alumnat, base de l’autoestima i de l’aprenentatge acadèmic.

Les pràctiques que s’implementen a través de la disciplina positiva són el fonament per a la justícia social i l’equitat. També és una pràctica reparadora enfocada a la construcció d’habilitats per reparar errors i sanar relacions i, tal com està dissenyada, la disciplina positiva és preventiva: a mesura que les persones d’una comunitat desenvolupen més habilitats per autocontrolar-se i solucionar problemes, es redueixen els problemes disciplinaris.

El cap de setmana va ser molt interessant. Vam aprendre molt sobre disciplina positiva, vam fer molt d’equip i vam acabar amb les piles carregades i amb moltes ganes d’aplicar tots els coneixements al centre i a la nostra vida. Des de la comissió pedagògica s’aniran planificant totes les actuacions per anar implementant, poc a poc, la disciplina positiva al centre.

Donem les gràcies a la formadora, la Núria Rodríguez, pels coneixements i la motivació que ens va transmetre. Finalment, donem les gràcies, també, a les 25 persones que van acceptar la proposta de dedicar un cap de setmana a la formació i al centre. És d’admirar!