Un termociclador al nostre institut

Al nostre institut tenim una nova “joguina”: un termociclador procedent directament dels Estats Units. Potser aquest nom no us diu res, però si parlem d’una màquina per fer PCR, la cosa canvia. El termociclador és una eina indispensable per la amplificació de l’ADN. Amb ell i amb el nou laboratori del centre, podrem fer pràctiques i treballs de recerca a un nivell gairebé d’universitat.

Tota la comunitat educativa està molt contenta amb aquesta nova adquisició, que de ben segur farà pujar el nivell i la motivació del nostre alumnat.

Cursus honorum

El nostre centre educatiu és una institució involucrada tant en l’ ensenyament mitjançant les noves tecnologies com en activitats innovadores que motivin el nostre alumnat per aconseguir potenciar l’ ús de les TIC, el treball col·laboratiu i assolir amb solvència l’ adquisició de les competències bàsiques. Una mostra la tenim en el projecte ludificat del cursus honorum que estem portant a terme a classe de llatí de 4 d’ ESO. A continuació explicarem grosso modo (que no hi faltin els llatinismes) en què consisteix aquest projecte engrescador. 

El cursus honorum és la carrera política dels romans. Representa que el nostre alumnat forma part de la ciutadania romana i ha de buscar-se un lloc entre les elits polítiques. Per esdevenir un personatge influent i aconseguir magistratures i /o càrrecs militars significatius, l’alumnat ha d’ anar superant les competències de cada dimensió treballada. I com supera el nostre grup-classe aquestes competències? Doncs, es treballa una gran quantitat d’ activitats innovadores i es fa un bon ús de les TIC, com per exemple, un passamots , un escape room, Socratives, Kahoots, videopoemes o videoraps, etc 

A més, dintre d’ aquest projecte anual es treballen altres subprojectes per potenciar l’ expressió escrita (reportatges sobre qüestions de l’ antiguitat), la competència oral (debats sobre defensa arqueològica, sobre formes de govern, participació en una agència de viatges grecorromans, breus representacions teatrals), etc.

Entre aquests subprojectes podem destacar el Projecte Mercuri, on l’alumnat haurà de formar part d’ una agència de viatges especialitzada en viatges de contingut grecorromà.  Per preparar el viatge desitjat per a una família curiosa, haurà d’ oferir un grapat d’ activitats, visites relacionades amb el món clàssic adaptant-se sempre a les exigències econòmiques de la família en qüestió. Aquest projecte proporciona a l’ alumnat una visió àmplia de l’ antiguitat, atès que haurà de preparar un dossier amb la informació més rellevant i contindrà elements lingüístics, culturals, mitològics, històrics, etc. 

Considerem que la gamificació és una manera molt adient per aconseguir que l’ alumnat copsi idees, valors, conceptes, et cetera. En definitiva, tot allò que els faci evolucionar sia com a membres de la comunitat educativa, sia com a persones. És un modus operandi que representa d’ allò més bé la màxima horaciana Docere et delectare. Ensenyar, per tant, és important, però encara més si ho fas promovent el gaudi en l’ aprenentatge

David Millan

Professor de Llatí i Grec de l’institut Rafael Casanova

Arrenca un nou curs!

 

Després d’haver gaudit d’unes més que merescudes vacances, aquest matí arrenca el curs 2021-2022 per als més de 700 alumnes matriculats al nostre institut. Aquest matí es viuran moments de nervis i d’il·lusió, però sobretot d’alegria per retrobar-se amb amics, amigues i, per què no dir-ho, també amb alguns professors i professores, coneixerem gent nova, explicarem i recordarem algunes normes de funcionament, però sobretot ens mirarem als ulls i, malgrat les mascaretes, ens dedicarem un gran somriure.

A poc a poc reprendrem el ritme escolar. Per a aquelles persones que avui trepitgen les nostres aules per primera vegada, deixeu-nos donar-vos la benvinguda al Rafael Casanova. Ara sí que sí, arrenca el curs 2021-2022. Des d’aquí molt bon curs a tothom. I

Treball en equip

 

Avui, 1 de setembre, tot el professorat que formem part del Rafael Casanova ens retrobem, en alguns casos presencialment i en d’altres virtualment, per tal de continuar organitzant el curs 2021-2022, una tasca que vam iniciar a finals de juny i es va prorrogar durant el mes de juliol. L’equip directiu ja es va reincorporar fa uns dies amb la mateixa finalitat. Així doncs, tot el claustre estem preparats per donar el millor de nosaltres mateixos i fer un excel·lent treball en equip.

Arrenca el curs per a tots nosaltres. En uns dies ens veiem! Fins llavors, carregeu les bateries a tope!