L’INS Joan Amigó i Callau col·labora en un programa educatiu de Mossos relacionat amb les xarxes socials

Els alumnes mediadors de 3r d’ESO van poder gaudir d’un curs de formació “ Internet segura de tu a tu” a càrrec del Mosso d’Esquadra Raül Martínez i dins  el programa específic per tot Catalunya “Pla d’acció internet segura”. Va durar 3 sessions d’una hora on els estudiants van conèixer i aprendre a identificar els tipus de perills i assetjament que poden ocórrer en les xarxes socials. La dinàmica de l’activitat consistia en mirar un vídeo conjuntament on apareixia un d’aquests perills i seguidament es comentava l’origen que podia tenir, les conseqüències i els consells a donar a la possible persona afectada.

Després de la part teòrica els alumnes van preparar una breu xerrada de cada concepte que havien estudiat: grooming, càmera web, Imatges de la web, ciberassetjament, privacitat i sexting per explicar-ho als alumnes de 1r d’ESO. Tant els alumnes mediadors com els més petits de l’institut van gaudir de la jornada i van respondre positivament.

Aquesta formació ha servit per tenir alumnes preparats per afrontar problemàtiques relaciones amb les xarxes socials que poden afectar a estudiants del centre.

Júlia Moya i Clara Sans

Alumnes mediadores de 3r d’ESO