Viu la festa! I jornada “Entorn de la cultura catalana”

Professores de llengües

Des del Departament de Llengües de l’Institut Joan Amigó i Callau, una de les competències que s’impulsa està dins de la Dimensió actitudinal i plurilingüe i consisteix en manifestar una actitud de respecte i valoració positiva de la diversitat lingüística de l’entorn pròxim i d’arreu. Per aquest motiu, cal conèixer bé la cultura catalana per poder respectar les varietats socials i geogràfiques de la nostra llengua. Així neix la primera jornada entorn a la cultura catalana.
La primera activitat del dia vam pensar que havia de ser una activitat que deixondís els alumnes i els professors. Així doncs es va organitzar a cada classe un joc molt especial: el Trivial de la cultura catalana. Com ja sabeu, aquest és un joc de preguntes sobre diferents temàtiques (ciència, història, geografia, art i literatura,espectacles i esports), però en aquest cas es focalitzen en el territori de parla catalana. El temps que es va dedicar a aquesta activitat se’ns va acabar fent curt! A continuació, vam seguir amb una un taller de creació de roses de paper. L’alumnat més destre en manualitats tenia l’opció de fer més roses, si acabava amb la primera, o bé d’ajudar els companys menys afortunats amb les arts plàstiques. En conjunt va quedar un jardí ben acolorit de roses de paper que ara tenim situat a l’entrada de l’institut.
Tothom s’ho estava passant la mar de bé i els gegantons de l’Espluga de Francolí van decidir sumar-se a la festa per gaudir amb nosaltres, oferint-nos les seves danses i deixant que ens introduíssim literalment dins el seu cos per fer-los ballar. Primer amb certa timidesa, però després amb més concurrència, tant alumnes com professors van passar per les entranyes dels gegantons i van poder fer-los ballar al ritme de la gralla dels nostres alumnes. La gana ja estava feta. Calia esmorzar (que s’ha de créixer!) i encara hi havia més activitats. Gràcies als alumnes de 4t i al Josep Besora, que van estar reunint els ingredients i fent brasa de bon matí, vam poder gaudir d’un esmorzar a la catalana: torrada de pa amb tomàquet i un bon tall de llonganissa. Boníssim!
Un cop esmorzats,la següent activitat la duien a terme els alumnes de 2n, que ens van presentar (dirigits per la Susana Garcia i la Rosa Casals) l’obra de teatre “ L’Àngel Negre del campanar de l’Espluga”, una comèdia divertida que, gràcies al silenci dels alumnes del públic va tenir un resultat excel·lent. Bravo teatreros! Però… què seria d’una festa sense música ni ball? Doncs, també n’hi va haver. Alumnes de 4rt van versionar cançons de rock en català i després d’oferir-nos el seu repertori, el grup va fer participar el públic amb danses.
Com a cloenda del dia es van lliurar els premis als alumnes que van participar ( i que alguns d’ells seguiran participant perquè van passar la primera fase) al Concurs de lectura en veu alta: la Catalina Riutort, el Nil Duch, la Sara Castellnou i la Roser Badia (4t) i la Laia Creus i l’Aina Cabal (2n). Per acabar la jornada, es van projectar els mems de Sant Jordi en què van participar els alumnes de tots els cursos de l’institut
La valoració del 1r VIU LA FESTA! ha estat molt positiva tant per l’organització com pel professorat i l’alumnat. Així que esperem poder repetir la jornada, l’any vinent!Des de l’organització, només ens queda agrair a tot el personal extern a l’institut que ha contribuït per fer possible la diada, al professorat i alumnat, la implicació en les diferents activitats.

SONY DSC