El treball infantil a l’Institut Joan Amigó i Callau

Aquesta setmana l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Joan Amigó i Callau ha rebut una xerrada sobre el treball infantil a càrrec de dues voluntàries de Mans Unides de la demarcació de Tarragona.

Actualment, segons la Organització Internacional del Treball, al món hi ha més de 160 milions de nenes i nens que pateixen explotació infantil. El treball infantil ha crescut en els darrers sis anys de 152 a 160 milions.

Aquest tipus de treball ha existit sempre, des de les cultures mesopotàmiques i l’Antic Egipte fins la seva persistència actual, tot i així, son molts els infants que viuen en aquestes condicions i cal prendre consciència i denunciar aquesta explotació.

El nostre ha alumnat ha après què és Mans Unides, quines intervencions fan els els diferents països que cooperen, què és el treball infantil, les seves causes, quines feines fan aquests infants i quins drets tenen com a infants.

Rita Prats- Coordinació d’activitats