LES AULES D’AUTOFORMACIÓ

Al CFA Artur Martorell, a part de treballar a les aules ubicades a l’escola, també fem classes a les aules d’autoformació. Aquests espais es troben als mòduls de residència on viu l’alumnat i és on, diàriament, el professorat encarregat es desplaça amb el material necessari per realitzar la seva tasca encomanada. La principal diferència esdevé que, en fer servir la modalitat d’autoformació, cada alumne/a pot seguir el seu propi itinerari.

Així doncs, l’aula d’autoformació es tracta d’una aula on es personalitzen els aprenentatges, on es pot donar una atenció més individualitzada i, en general, on es promou un acompanyament més directe amb l’alumnat que ho necessita. Per exemple, hi assisteixen aquells/es que presenten problemes de comportament, manca d’hàbits d’estudi, assistència irregular a l’escola, dificultats acadèmiques, desestabilització emocional, o també qui vol ocupar més el seu temps, repassar i/o ampliar matèries, etc. Cal dir que en alguns casos, aquesta activitat a la que atenen als mòduls, és complementària a la que fan a l’escola, fet que incrementa la vinculació de l’alumnat a les tasques educatives i la dedicació a la seva pròpia formació.