Dia de la dona 2019

Enguany hem celebrat el dia de la Dona amb una jornada de sensibilització a l’escola.

Al matí hem realitzat les següents activitats:

JOC DE PREGUNTES “FEMINISMOS REUNIDOS” Conèixer dones de diferents àmbits de coneixements i de la història que han estat silenciades o no suficientment reconegudes per raó de sexe; moviments socials; drets i limitacions.
D’UNA ALTRA GALÀXIA Diferenciar entre sexe (COM NAIXEM: masculí XY, femení XX, intersexual XXY) i gènere (COM  ENS EDUQUEN/construcció social: home, dona).

Adonar-se que els estereotips de gènere provenen de les mateixes persones.

BARÒMETRE DE GÈNERE i de DIVERSITAT SEXUAL Diferenciar identitat de gènere (em sento home o dona) i orientació sexual (m’agraden els homes o les dones).

Reflexionar sobre les etiquetes (que posem a homes, dones, homosexuals i transsexuals i transgènere) respectant les diferents maneres de pensar.

Mentre que a la tarda hem celebrat un cinefòrum on hem visualitzat la pel·lícula “El orden divino”, per fer conscients i reflexionar sobre les barreres i desigualtats socials vers les dones.

Per poder arribar a tot l’alumnat els alumnes de FI1 i Castellà 1 han repetit l’activitat al matí i a la tarda. Han jugat al Kahoot amb:

COSES D’HOMES I DE DONES?

Conèixer què és un estereotip i els rols de gènere.

Adonar-se que tendim a estereotipar els oficis, i tendim a atribuir oficis socialment considerats d’homes i altres socialment considerats de dones.

Els alumnes han valorat molt positivament la jornada. Us deixem un seguit d’imatges de les diferents activitats:

Agrair la presència de la Dra. Sandra Racionero – Investigadora en el Ministeri d’Economia i Competitivitat i a la Mònica – Estudiant de Grau Superior d’Igualtat de Gènere.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *