DEATH CAFE

A la classe d’anglès 2, aprofitant el context actual de la celebració del Dia dels Morts, Halloween, Dia dels Difunts, Tots Sants… Vam poder gaudir del nostre primer “DEATH CAFÉ”!!!!

I… us preguntareu… de què es tracta això? Bé, aquesta idea prové del sociòleg i antropòleg Dr. Bernard Crettaz, que al 2004 va portar a terme el seu primer Cafè sobre la Mort. Anys després, concretament al 2011, va ser Jon Underwood, del Regne Unit, que inspirat per l’anterior va instaurar la manera de com portar-los a terme i va propagar aquestes tertúlies arreu del món. De fet, des d’aleshores són un total de 66 països que han anat organitzant aquestes trobades i que, aquest any, han arribat fins a l’Escola de Brians 1!

D’aquesta manera, al novembre, vam tenir la oportunitat, amb l’alumnat d’Anglès 2, voluntariat i alumna de pràctiques de la Universitat, de reflexionar lliurement sobre la mort amb temps, calma i respecte. Ja que no podem parlar amb la mort, vam poder dedicar una estona a parlar sobre ella. Vam compartir experiències, creences, pensaments, pors, il·lusions, dubtes, preguntes… que van enriquir-nos i aportar-nos una nova mirada, del tot incerta i diversa, vers aquest tema. Parlar de la mort, ens va portar a poder parlar de la vida, del passat, del moment actual i del que vindrà.

Moltes gràcies per aquesta estona!