Avis i àvies. Relacions intergeneracionals. Visita especial a la Residència Jaume I.

En un món cada vegada més accelerat i tecnològic, on les interaccions humanes sovint es limiten a través d’una pantalla, és refrescant veure com les generacions es troben compartint experiències i aprenentatges. A l’escola cada curs ha realitzat un projecte amb impacte social relacionat amb el l’àlbum il.lustrat “Què en fas d’un problema”. D’aquí ve que els nens i nenes d’infantil 5 anys han estat treballant el projecte Avis i àvies encetant temes com: qui se n’ocupa de la nostra gent gran? Com els podem fer sentir millor en la seva última etapa de la vida? Així que entre tots i totes es va decidir visitar la Residència Jaume I i els farien passar una matí diferent.

Va ser el passat 17 d’abril quan els alumnes d’I5 de l’Escola Martí Poch van visitar i acompanyar durant el matí els avis i àvies de la Residència. Els resultats van ser més enriquidors del que es podia esperar, tant per als nens/es com per als residents.

La idea de la visita va sorgir com una iniciativa per connectar dues generacions separades per dècades d’experiència, però unides per la seva humanitat compartida.

Els infants, innocentment curiosos i plens d’energia, van arribar a la residència amb ulls plens d’expectació. D’altra banda, els avis i àvies, amb anys d’experiència i històries per compartir, els van rebre amb somriures càlids i braços oberts. Des del moment en què es van trobar, es va establir una connexió màgica.

Infants i residents van unir les seves habilitats artístiques per pintar un quadre junts. Amb pinzells en mans petites i tremoloses, van crear un paisatge de colors vibrants que reflectia la seva unió i creativitat compartida. Pintaven mentre compartien històries i consells sobre tècniques de pintura. El resultat final no només va ser un quadre bell, sinó també un aprenentatge emocional bidireccional.

La visita va ser molt més que un simple esdeveniment; va ser un recordatori de la importància de les relacions intergeneracionals i de la riquesa que aporten a les nostres vides.