Excursió a Bellprat. El bosc i els incendis

El passat divendres 10 de maig els alumnes de l’escola Martí Poch van anar a fer una excursió a un bosc cremat de Bellprat gràcies a les tècniques del Consell Comarcal i agents forestals de la Conca de Barberà.

Amb un taller previ fet al centre, els alumnes van aprendre diferents motius pels quals es provoca un incendi i com prevenir-lo de diferents maneres.

Al bosc verd van poder escoltar molts ocells i hi havia molts rastres d’animals, com per exemple: excrements, plomes, petjades… També els hi van ensenyar a distingir arbustos, com el romaní. Les monitores ens van ensenyar banyes de cérvols, de cabres, un crani de porc senglar, ens van a ensenyar a com diferenciar els ullals de un porc senglar mascle i una femella… Allí van poder observar la biodiversitat que es podem trobar en un bosc ple de plantes, arbusts, arbres i animals. Com més biodiversitat hi hagi més gran serà la biodiversitat d’animals, ja que tindran més menjar per alimentar-se.

Després van anar al bosc cremat, on no es sentien ocells ni tampoc hi havia rastres d’animals. Tres anys després de l’incendi forestal, van veure que costa molt regenerar un bosc cremat, totalment negre, ja que quan un arbre es mor, es mor i no torna a renéixer, cosa que genera dubtes en els nens de la classe. I per ajudar a tornar a recuperar l’estat del bosc abans de l’incendi, els nens van plantar tres pins.

Valentina, Elna, Carlota i Martí.

Alumnes de 5è de l’Escola Martí Poch