Definint el nostre camí escolar

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Amb l’objectiu de fer més segur el camí d’anada i tornada de l’escola a casa, estem treballant tots plegats per tenir un recorregut preferent senyalitzat escollit entre els més utilitzats pels alumnes.

Volem que els veïns i botiguers coneguin aquest camí i col·laborin. Així els nens i nenes poden anar sols o amb amics i amigues amb més autonomia.

Estem comptabilitzant com anem a l’escola, a peu, amb transport públic, amb cotxe o moto. També observem el que ens agrada del recorregut i el que es podria millorar. La llista de les propostes la farem arribar a l’Ajuntament per tal d’aconseguir entre tots una ciutat més sostenible, més segura, més neta i més adequada als infants.

Tots els que formem  l’escola ens hem de comprometre, després del que estem aprenent i reflexionant, a millorar els nostres hàbits a l’hora de moure’ns per la ciutat.

From punt verd camí escolar

L’assemblea de delegats d’escola verda va parlar d’aquest projecte i ells van informar a les seves aules. Els de sisè van ajudar als petits a explicar-ho.

Tot l’alumnat ha assenyalat en un plànol de Santa Coloma el recorregut que fa per arribar a l’escola. Les famílies han ajudat als més petits a fer aquesta feina.

From planol

Els d’Educació Infantil han fet una sortida amb les mestres al voltant de l’escola per observar els carrers i tot el que hi ha. S’han fixat molt en els semàfors, els senyals de trànsit, les botigues… i han explicat si venen a peu, en cotxe o en transport públic.

Els de 1r han respost un qüestionari sobre el seu camí.

A partir de 2n els nens i nenes han treballat amb un plànol del google maps i amb la pissarra digital hi ha assenyalat els diversos recorreguts de tots els de la classe.

La comissió de mares i pares col•laboradors estan analitzant tots els recorreguts que fa l’alumnat i comptant quins són els carrers més transitats.