Programa de reutilització de llibres: novetat 2017-2018!

Benvolgudes famílies, durant aquests dies acabarem de detallar les característiques del programa de reutilització de llibres aprovat pel Ple de l’Ajuntament com a punt fort de l’anomenat Pacte per l’Ensenyament. A grans trets, es fonamenta en la subvenció d’un 75% de l’import total dels diferents lots de llibres que haurà d’utilitzar l’alumnat de secundària -obligatòria i posobligatòria- si aquest està empadronat a Premià de Mar o Premià de Dalt i s’acull al programa de reutilització. És a dir, les famílies només pagaran un 25% del preu total de la seva comanda de llibres, els quals hauran de retornar en finalitzar el curs en perfectes condicions d’ús. Les famílies podran conservar els quaderns d’exercicis i les lectures obligatòries (obres literàries).

L’AMPA de l’institut ha posat en marxa el servei de precomandes d’altres cursos tenint en compte les noves condicions del programa de reutilització. D’aquesta manera, les famílies tindran fins a mitjans de juliol un marge de temps per efectuar les comandes. Després, entre els dies 7, 8 i 12 de setembre, els llibres es lliuraran al gimnàs del centre en horari de matí i tarda. Les famílies que vulguin acollir-se al programa de reutilització hauran de signar un document de compromís que, en el cas dels cursos terminals d’etapa (4t d’ESO, 2n de Batxillerat, 2n de Cicles), també obligarà a dipositar uns diners com a fiança fins el moment de retornar els llibres. A partir del segon any de funcionament del programa, les famílies que vulguin fer-ne ús pagaran una cuota de participació amb la qual es sufragaran les despeses de manteniment del mateix.

Com es deia al primer paràgraf, us preguem que us mantingueu alerta. Publicarem al web puntualment totes les novetats que s’esdevinguin: llistats de llibres, documents, condicions, etcètera. La premura amb la que s’ha endegat aquest programa, la seva enorme complexitat, i les negociacions que hem hagut de mantenir amb l’empresa distribuïdora, ens han endarrerit molt més del que voldríem.

L’alumnat de francès obté el seu diploma oficial

El DELF són els diplomes oficials lliurats pel ministeri francès d’Educació, per certificar les competències en francès dels candidats estrangers que no són titulars d’un diploma d’ensenyament secundari o superior públic francès. Els certificats DELF es troben sota l’autoritat del Centre international d’études pedagògiques (CIEP). El DELF es composa de 4 diplomes independents (A1, A2, B1, B2), corresponents als quatre primers nivells del Marc europeu comú de referència per a les llengües.

El nostre centre presenta regularment el seu alumnat de francès a les proves per a l’obtenció del DELF. Enguany tothom ha obtingut el seu diploma amb molt bona nota. Enhorabona!

Menció honorífica pel Treball de Recerca “Iustitia. Dret romà vs. dret actual”

El passat dilluns, dia 19 de juny, la Facultat de Dret de la Universitat Pompeu Fabra va atorgar la Menció honorífica en la modalitat de Dret al Treball de Recerca Iustitia. Dret romà vs. dret actual, de l’alumna de Batxillerat Humanístic Mireia Sánchez i tutoritzat per la professora de Clàssiques del centre, Margalida Capellà.

Enhorabona a les dues i a la resta de participants!

WhatsApp Image 2017-06-20 at 21.48.43 (3)

Sortida del PIP Administratiu al Museu de les Cultures del Món

El passat dia 13 de Juny els alumnes del PIP administratiu van fer una visita al Museu del les Cultures del Món de Barcelona, especialitzat en la història de diverses cultures d’arreu del món. En concret, van fer una visita guiada anomenada “Un cop d’ull al món”.

Els alumnes es van mostrar molt atents a les explicacions i la guia els va felicitar pel seu interès.

Aquest estiu… Encomana la lectura!

Ja arriba l’estiu i sabem que la lectura no és potser la vostra activitat preferida. Tanmateix, els alumnes de “La Revista”, tots ells amants de la lectura, ens recomanen diferents llibres que podem llegir durant les vacances.… Llegeix més»

Participació al World Learning Summit / LINQ17

Els dies 7 a 9 de juny va tenir lloc el Congrés World Learning Summit / LINQ17 a la Universitat Agder de Kristiansand, Noruega. Hi participaven investigadors, professors i polocy makers d’institucions internacionals com UNESCO, Stanford University, UK Open University, Open University of Netherlands, UOC, International Council for Open and Distance University, entre altres. La professora de l’INS Premià, Mara-Antònia Guardiola, hi va participar presentant el seu article “Leadership and Educational Change for the 21st Century Schools”.

XI Edició dels premis Espiral Edublogs, tercer premi

El blog A cada passa referents clàssics ha guanyat el tercer premi a la XI Edició dels premis Espiral Edublogs, esdeveniment celebrat el passat cap de setmana a Madrid. El blog  va néixer el 2013 dins la blogosfera clàssica de El Fil de les Clàssiques a l’institut Premià de Mar com un treball de recerca de referents clàssics arreu  de l’Elisa Moya  i el Xavier Gras per tornar a formar part  dels més de vint-i-cinc blogs de clàssiques compartits i oberts a la col·laboració. A cada passa referents clàssics els alumnes i col·laboradors hi publiquen lliurement allò que troben fora de les aules connectat amb el que han vist a classe de Grec i de Llatí, és a dir, la pervivència del món clàssic en el segle XXI.

Enhorabona!

Entrevistem els més petits

Entrevistem els més petits de la casa!
Els alumnes de “La Revista” han fet una breu entrevista als més petits de l’institut per saber com han passat el seu primer any. Si voleu saber què fan a l’hora del pati, com els hi ha anat el curs, quines coses els han sorprès més o bé saber què en pensen dels professors del centre, us convidem a mirar i a escoltar les seves respostes en aquest divertit vídeo.… Llegeix més»