Premi Baldiri Reixac al treball “Viladrau, un entorn poètic”

Ens complau comunicar-vos que el jurat dels Premis Baldiri Reixac 2017-2018 ens ha atorgat un dels 50 premis de 900 euros pel treball presentat en la modalitat alumnes, cicle ESO (4t), amb el títol Viladrau, un entorn poètic. El premi consisteix en un diploma i 900 euros en forma de targeta regal per comprar a qualsevol botiga ABACUS, que serà lliurat el diumenge 3 de juny al Teatre Nacional de Catalunya en un acte que commemora, a més, el 40è aniversari dels Premis Baldiri Reixac.

Enhorabona als professors Maria del Mar Olivé i Joan Marc Ramos!

 

 

 

Valoració de la xerrada de l’AMPA

La xerrada organitzada per l’AMPA sobre consums nocius entre el jovent va anar força bé. Van assistir-hi una trentena de persones, les quals van rebre molta informació, primer objectiu perseguit per l’activitat, i, a més, van poder consultar molts dubtes i establir un col·loqui que va fer-se curt. Caldrà una nova sessió per atendre aspectes que no van ser poder tractats per manca de temps, potser el mes de juny o, més probablement, en començar el nou curs.

Gràcies per la vostra participació!

Xerrada del Consulat General d’Alemanya

El dia 23 de maig vam rebre la visita de la Sra.​ Stefanie Parés en representació del Consulat General de la República Federal d’Alemanya de Barcelona. La Sra. Parés venia acompanyada d’un seguit de col·laboradors de diferents entitats relacionades amb Alemanya que han ofert als alumnes que cursen alemany al nostre centre una xerrada informativa sobre les perspectives acadèmiques i laborals que s’obren als joves interessats en continuar estudiant aquest idioma. Pensem que ha estat una sessió informativa molt útil pel seu futur.

Xerrada: “Consum de tabac, alcohol i cannabis entre adolescents i joves”

L’educació a l’etapa de l’adolescència es fa molt més complexa des del moment en què entren en escena nous elements de risc com ara la possibilitat de consumir alcohol o d’altres substàncies que la societat posa a l’abast del jovent d’una manera o altra. Les famílies i el professorat coincidim en la necessitat de dotar-nos d’eines de coneixement i d’actuació davant d’aquestes situacions. Aquest és el motiu que ha dut l’AMPA del nostre centre a organitzar una xerrada sobre el tema el proper dimecres 23 de maig, a les 19h, amb l’experta Isabel Busquets Rams.

Concurs d’anglès interescolar de Catalunya FONIX

Recordeu l’Ona Ballesta, l’Arien Rodríguez i la Noa Pont que es van presentar al concurs d’anglès interescolar de Catalunya FONIX, un concurs dissenyat per afavorir l’aprenentatge de la llengua anglesa dels alumnes de primària, secundària i batxillerat i dels alumnes dels centres d’educació d’adults!! Doncs han quedat cinquenes en una participació de 100 instituts de tota Catalunya, en els apartats de creativitat, col·laboració i llengua fins i tot superen o igualen els primers. Podeu consultar el llistat i el vídeo a la següent adreça.
http://www.the-fonix.org/
Moltes felicitats a les tres!! Desitgem que seguiu posant aquest entusiasme en tot el que feu.

Visita dels “elèctrics” a l’empresa ASSI

Un any més, l’alumnat de segon del CFGM d’instal·lacions elèctriques i automàtiques va tenir l’oportunitat de visitar l’empresa ASSI, líder en calibració, qualificació i validació d’equips per a la indústria.

Guiats amablement per Maria José, Elena García i Francisco Caparrós, els alumnes van poder conèixer els diferents laboratoris d’anàlisis de força, pressió, temperatura, humitat, massa, dimensió, electricitat i volum, que l’empresa té a les seves instal·lacions de El Masnou. Al llarg de la visita els responsables de laboratori van fer explicacions detallades i van posar exemples de casos reals amb els quals els alumnes van conèixer millor les tècniques i els processos necessaris per calibrar i qualificar equips de laboratori químic, cronòmetres, claus dinamomètriques, balances, polímetres i tacòmetres.

ASSI col·labora activament amb el CFGM d’instal·lacions elèctriques i automàtiques contractant aquells alumnes que han finalitzat els estudis satisfactòriament.

Berta García, rècord d’Espanya de cub de Rubik

L’alumna Berta García ens ha comunicat que el darrer cap de setmana d’abril es va celebrar a la Facultat de Matemàtiques i Estadística un campionat de cub de Rubik. Aquest Open va significar un gran èxit en aconseguir batre el rècord d’Espanya absolut en la categoria de múltiples cubs a cegues. Va ser, a més, la tercera millor marca del món de 2018 a nivell absolut. La Berta és una autèntica especialista, des de 2015 fins avui ha batut aquest rècord consecutivament 10 vegades. A l’enllaç la podeu veure en acció:

Enhorabona!

Sortida de Batxillerat

Els alumnes de primer del Batxillerat tecnològic van assistir a la UIC (Universitat Internacional de Catalunya) i van fer un taller per treballar el modelatge vectorial en 3 dimensions. Van treballar amb el projecte Rhinocerus 3D, van modelar i van construir les torres en 3D mitjançant el taller de làser-cutting. Van tallar les peces i van muntar les diferents estructures.

Intercanvi amb Kirchzarten, 2n ESO 2017-18

Els alumnes que van participar en l’intercanvi d’aquest any van poder practicar l’anglès i l’alemany en situacions reals fora de l’aula, i van poder gaudir d’una experiència que esperem que hagi estat profitosa. A més, el temps ens va acompanyar força amb temperatures altes.

Com podeu veure els alumnes estan en plena forma.

Vaga estudiantil el 10 de maig

El dijous 10 de maig d’abril s’ha convocat una jornada de vaga per part d’algunes organitzacions sindicals estudiantils. Aquesta vaga ha rebut l’adhesió de bona part de l’alumnat del centre.

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO no pot exercir el dret de vaga. En el cas d’alumnes menors d’edat d’altres cursos, els pares o tutors legals hauran de signar la conformitat que acompanya el full repartit a classe, fent-se responsables de l’absència de l’alumne. Els estudiants majors d’edat poden signar la conformitat per si mateixos. Les faltes d’assistència per aquest motiu es consideren justificades sempre i quan s’hagi seguit el procediment establert.

El professorat atendrà l’alumnat que resti al centre. Els alumnes que no vinguin al centre assumiran no rebre els ensenyaments que es puguin impartir durant la seva absència.