Lliurament del premi Rercerca Jove a en Gerard Izquierdo

Dissabte passat, 22 d’abril, es van lliurar els Premis Recerca Jove 2016 a l’Auditori de Barcelona en un acte molt assenyalat per la seva significació. Ser un PRJ és molt més que rebre un guardó. És un reconeixement a la feina ben feta durant més d’un any, fent recerca d’excel·lència, demostrant esperit científic i curiositat per descobrir el món que ens envolta. En Gerard Izquierdo, amb la tutoria del professor Bernat Ancochea, en va ser un dels guanyadors. A l’acte de lliurament dels premis l’acompanyaren la seva famíllia i el director del centre, en Salvador Redón.

La nostra enhorabona!

REcerca Jove 2016 Gerard Izquierdo

El nostre granet de sorra a “Odyssée 24”

Els alumnes de Grec de l’institut Premià de Mar han llegit en català a la platja de Premià de Mar el cant sisè de l’Odissea d’Homer. Han participat en una lectura mundial del text homèric “Odyssée 24” amb més de 170 grups (5.000 lectors) de 27 països en 46 llengües, organitzada a Lyon dins el marc de l’onzena edició del Festival Européen Latin Grec i amb el suport de sis museus (musée Gallo-romain de Fourvière, musée Gadagne de Lyon, musée de L’Éphèbe d’Agde, musée de la Marine de Rochefort, musée Archéologique d’Athènes, musée National de Beyrouth).

Per ampliar la informació, clica sobre l’enllaç.

Dates de preinscripció a l’ESO i a les proves d’accés a Cicles

La presentació de sol·licituds per a l’ESO es pot fer entre els dies 23 de març i 4 d’abril en horari de secretaria (feiners entre les 9 i les 13h, i de les 15:30 a les 17:30h de dilluns a dijous).

Més informació   Info

Per a les proves d’accés a Cicles Formatius el termini es comprén entre els dies 20 i 29 de març.

Més informació Info

Expopoètica en el Dia mundial de la poesia

unnamed

Els alumnes de 4t d’ESO de l’INS Premià de Mar han elaborat unes infografies a partir de poetes catalans del segle XX: Bauçà, Martí i Pol, Espriu, Palau i Fabre, Estellés… Es tracta d’un conjunt d’infografies que s’anomena Expopoètica, justament perquè cerca esdevenir una exposició de poetes. El tret més significatiu d’aquests treballs és que combinen les dades biogràfiques amb creacions audiovisuals elaborades pels alumnes a partir de poemes concrets. Els vídeos es poden contemplar en el format digital de les infografies i a també en l’exposició tradicional a través dels codis QR que contenen.

Aquest treball es pot contemplar a la Biblioteca Municipal fins el 27 de març.

XXII edició de les proves Cangur de matemàtiques

img_20170316

El passat 17 de març, més d’una vuitantantena d’alumnes del nostre institut van participar en la XXII edició de les proves Cangur. Aquest concurs es fa alhora en més d’una trentena de països i el seu objectiu és despertar l’interès dels joves per la lògica i les matemàtiques. Consten de trenta preguntes ordenades segons el seu nivell de dificultat que s’han de respondre en un temps màxim de 75 minuts.

Relació entre les escoles i l’institut

foto-radio-escoles-6-4

Les alumnes Sara Pradas i Ruth Mercadé, de 4t D, acompanyades pel professor Alfred Redrado, varen compartir micròfon amb alumnes de les escoles El Dofí i La Lió tot explicant les seves inquietuds en el pas de primària a secundària i les diferents activitats que es desenvolupen per facilitar aquesta transició.

Premios Edublogs de los blogs de Clásicas del IPM

Los alumnos de clásicas de nuestro instituto hace una década que trabajan con el formato blog (25 blogs de clásicas en activo) y en los premios Edublogs han recogido seis peonzas: dos de oro, tres de plata y una de bronce. Su trabajo diario se ha visto muy recompensado y han tenido una enorme alegría al recibir el premio como evidencían los vídeos Edublogs 2011, Edublogs 2014, Edublogs 2015.

Enlace para ampliar la información.

Conferència sobre la dona a l’Edat Mitjana

“Condició i vida de la dona a l’Edat Mitjana” és el títol de la conferència que Carme Hernández Santamaria ha impartit avui a l’Institut per a l’alumnat de 1r de Batxillerat. Ha parlat del paper de les dones des del segle X al XV, la pèrdua dels seus drets, i la posició de l’església i de la societat, com a part de les activitats a l’entorn del 8 de març, Dia de la Dona.

La Carme és autora de l’exitosa novel·la històrica Tras la celosía, editada per Turpial, ambientada a un poble de Terol a l’entorn de l’any 1500.

Joan Gili guanya el concurs Crema’l tu!

dimoni-2017-ajb_mitja-1

L’obra “Dimoni aixeca murs” del dissenyador badaloní Joan Gili Fornells, l’estimat conserge de l’institut Premià de Mar, ha resultat ser en el 19è concurs “Crema’l tu!” el disseny elegit. Un dimoni inspirat en l’Estàtua de la Llibertat de Nova York amb una forta crítica als murs aixecats per impedir el pas i provocar el drama dels refugiats.

Clica per ampliar la informació. Mireu el vídeo.