Crèdit de Síntesi 3r ESO a Siurana i Cornudella

L’alumnat de tercer d’ESO de l’ Institut Joan Amigó i Callau va realitzar l’últim treball de síntesi de l’etapa de secundària relacionat amb la matèria curricular d’educació física. Van ser tres dies plens d’activitats recreatives i divertides per a aquells que els agrada gaudir de la natura en primera persona en el paradís prioratí de Siurana i Cornudella. El contacte amb la natura, les caminades i l’esport d’aventura van omplir.

El primer dia, la primera parada va ser a Porrera on van poder gaudir, alguns potser amb una mica de patiment, d’una activitat amb tirolines . Amb tres monitors els alumnes van passar per diferents circuits on van poder practicar l’equilibri i donar un cop de porta al vertigen. Algun d’ells fins i tot, es va atrevir a fer alguna pirueta mentre la tirolina el conduïa a l’altre costat de la serra.
Després d’aquesta activitat i havent dinat, l’autocar ens va dur cap a Siurana, on els alumnes van realitzar un geocaching: seguint unes pistes, els alumnes havien de trobar uns objectes que estaven distribuïts per diferents localitzacions de Siurana. Després d’aquesta activitat es va iniciar el descens cap a Cornudella on hi passarien les dues nits.

El segon dia estava dedicat a l’escalada. Les parets de les serralades de la zona són universalment conegudes per escaladors d’arreu del mon, que venen a practicar aquest esport. Els nostres alumnes, també en van poder fer un tastet, amb l’ajuda, és clar dels monitors de l’activitat. Va ser un dia dur i cansat. Això sí, no prou perquè en arribar a l’alberg, molts d’ells no poguessin agafar les guitarres i omplir-lo amb música i cançons.

El tercer dia, degut al cansament dels dies anteriors, es va proposar una activitat més lúdica i que requerís menys esforç físic: el làser paintball i el tir amb arc. Després de passar-ho bé durant el matí, vam anar a dinar i ens vam acomiadar d’aquests tres dies d’aventura i de joc.