Arrenca el curs!

El passat 24 de setembre va tenir lloc la Jornada de Portes Obertes i Acolliment als pares i mares de l’alumnat que enguany comença al nostre centre. L’augment considerable de les ràtios a primer d’ESO, l’oferta de noves matèries específiques, l’inici del Servei Comunitari per part de l’alumnat de tercer i els diferents treballs de síntesis i de recerca són algunes de les novetats d’aquest curs 2016-17. El nostre objectiu primordial és el de formar persones dotades d’estratègies que permetin encarar amb garanties el futur sent competents i hàbils, tant curricularment com de manera social.

Una de les peculiaritats de l’Institut Joan Amigó és la proximitat entre tutors i alumnes gràcies a la figura del tutor/a individual que els acompanyarà i orientarà en tot moment. Els equips docents de cada curs vetllaran pel seu progrés en reunions periòdiques i seguiment dels objectius sobre el desenvolupament personal i social. Al centre hi conflueixen diversos plans educatius, alguns dels quals són de solvència contrastada com el Pla Català de l’Esport, el Pla d’Entorn, el Pla de Lectura, el servei de Mediació o l’impuls a la llengua anglesa. Durant el curs podrem donar-vos més informació de les activitats que hi estan relacionades.

L’ESO és una etapa que coincideix amb l’adolescència i això significa canvis a nivell físic i mental. El vincle afectiu que es crea des de casa permet que els joves creixin depenent de l’educació bàsica, dels valors que reben, de l’empatia. És a dir, dels exemples que en definitiva van recollint. Les famílies tenen un paper fonamental en l’educació dels seus fills i filles. Han d’estar al seu costat per motivar-los a continuar esforçant-se, donar-los confiança i fomentar l’autoestima per quan apareguin l’apatia i la mandra. L’acompanyament permetrà assolir els objectius de manera autònoma. L’alumnat està immers en una societat consumista plena de models amb valors negatius que cal saber destriar sense caure amb els tòpics fomentats per les amistats o la publicitat. L’ús de les noves tecnologies ha vingut per quedar-se i cal saber com hi hem de conviure. Per aquest motiu, l’Institut es va adaptant als reptes digitals i enguany ofereix als pares i tutors una nova eina que funciona des del mòbil. En un moment de la reunió amb els pares i mares, el coordinador informàtic els va explicar com funcionava la nova aplicació de gestió d’aula i comunicació i els va guiar a l’hora de descarregar-se-la.

Les noves formes d’aprenentatge que ofereix el món digital van canviant els mètodes tradicionals d’aprenentatge. Als centres educatius, el professorat té reptes diferents en cadascun dels seus alumnes i un dels principals és continuar treballant aquests valors. Si l’alumne té autoestima és capaç de fer front les dificultats que van sorgint en el camí de l’estudi, potencia les habilitats i reconeix les seves qualitats. El rendiment acadèmic de l’alumnat és proporcional a l’equilibri entre els factors personals i emocionals, per tant, compartir l’educació entre tots els actors és la clau.

La nostra oferta educativa continua consolidant el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes. Després dels èxits a nivell nacional aconseguits el curs passat, l’alumnat està realment motivat per continuar la seva tasca formativa.

La Comunitat Educativa del centre i el Personal d’Administració i Serveis vol donar la benvinguda a l’alumnat i les seves famílies desitjant-los que el seu pas per l’Institut Joan Amigó estigui ple de bones experiències.