Dia de Pi

L’Institut Joan Amigó, de l’Espluga de Francolí, va celebrar el dimarts 14 de març el Dia de Pi, una festa que se celebra arreu del món aprofitant que l’escriptura anglosaxona d’aquesta data (3-14) correspon al valor de la constant matemàtica Pi. Tot l’alumnat del centre va participar en un “Escape Room” matemàtic, és a dir, una sèrie proves on l’enginy i la intuïció es posaven a prova per poder obrir diversos panys amb combinació numèrica. També van haver-hi reptes més lúdics, com cuinar galetes amb la lletra pi en xocolata, o bé cantar un rap amb lletra de contingut matemàtic. L’alumnat de 4t d’ESO es va distribuir entre les dinou proves per guiar i tutoritzar als seus companys. Per acabar, els participants van haver de construir un trencaclosques amb les peces que havien anat obtenint a la gimcana, i descobrir una frase cèlebre relacionada amb les matemàtiques.  La frase del grup guanyador, de John Louis von Neumann, diu: “Si la gent no creu que les matemàtiques són simples, és només perquè no s’adona de com n’és de complicada la vida”. El dia de Pi a l’estat espanyol aquest any ha comptat amb l’eslògan “Sin pi no soy nada”, i ha constat de diverses activitats que es poden consultar a la pàgina web www.piday.es.