Visita de Salvador Macip

Dilluns 15 de maig, dins del programa Autors a les Aules, vam rebre la visita del metge, investigador científic i escriptor Salvador Macip. Aquest any els alumnes de segon d’ESO han llegit la seva novel·la Ullals (2011), escrita a quatre mans juntament amb Sebastià Roig, a l’assignatura de Llengua catalana i literatura. I ha agradat molt.

Macip, va explicar-nos com afrontava el procés d’escriptura i de creació literària, en què es van inspirar per idear aquesta novel·la que està basada en uns fets macabres que van tenir lloc a l’Alt Empordà, i quins van ser els principals reptes que van trobar-se a l’hora de publicar aquesta història terrorífica d’aventures.

A més a més, vam poder veure un teaser del que serà l’adaptació cinematogràfica d’Ullals (si al final tira endavant), així com diferents animacions i renders en 3D dels feréstecs, les criatures monstruoses que s’amaguen als boscos de l’Empordà.

Finalment, els alumnes van poder-li fer preguntes sobre la lectura i sobre l’ofici d’escriure, i també, rebre dedicatòries personalitzades als seus exemplars.

Des de l’institut volem agrair la simpatia i bon humor d’en Salvador així com la seva generositat.

I us recomanem la lectura d’Ullals, no us decepcionarà!