Un dia al MACBA. Construir coses que ningú demana

Avui dia 21 d’octubre del 2021, hem anat al museu MACBA de Barcelona amb els alumnes de 4t de l’ESO que fan l’optativa de teatre. Hem esmorzat i hem fet una petita volta pel Mercat de la Boqueria. Després hem anat al museu i hem fet una visita “especial”. L’activitat ha començat a fora de l’exposició on ens han fet un seguit de preguntes i nosaltres només havíem de contestar sí o no. Després ens hem dividit en dos grups. Al meu grup hem començat fent de guies. Ens han explicat que hauríem de guiar un company de l’altre grup que faria la visita amb els ulls tapats. Els guies havíem de descriure totes les peces exposades i inventar-nos alguna que no i fos veritat. D’aquesta manera la persona que no hi veia s’imaginava tot el museu. Un cop hem acabat la visita hem posat en comú l’experiència. Desprès a una altra sala hem intercanviat els rols i els que guiàvem ens hem tapat els ulls. Però ara a diferència d’abans els que guiaven s’havien d’inventar completament tot el que veien. Després ho hem posat en comú i hem visitat ràpidament el museu veient-ho tot tal com era. Les conclusions a les que hem arribat han sigut que la ment i la imaginació influeixen molt i que les imatges que ens imaginem poden ser molt diferents de la realitat i a vegades ens agrada més el que hem imaginat que la vida real. Periodista: Fiona Farrés  (14 anys).

Aquesta sortida està dins del projecte d’investigació de la UAB anomenat INARTdis-CERSINE. Com és d’inclusiu l’Art? A través de l’experiència d’aquest taller l’alumnat respon sobre les facilitats o impediments que han trobat. Les opinions dels nostres adolescents és molt important. Felicitem a l’alumnat per la seva participació i curiositat. Aprendre amb artistes.

Podeu veure les seves opinions i fotos en el padlet: