Teatre confinat

➡  Popap amb la professora Xesca Vela

Fer teatre en moments de confinament és possible. Mirem de fer amable amb aquesta nova situació i de ser creatius i creatives. Ens trobem en fase I de desconfinament. Mai ens ho haguéssin imaginat, estar tancats a casa sense poder sortit! Molts de nosaltres hem pensat en el diari d’Anne Frank. Ella i la seva familia va estar amagada 2 anys de la Gestapo, en unes golfes d’un edifici, en l’invasió d’Holanda del 1942 al 1944. La precarietat en que van viure moltes famílies, ni de bon tros ha estat el nostre confinament de vora 2 mesos… Però hem pogut sentir el descontrol emocional, la pressió psicològica d’anul·lar moltes activitats col·lectives. Hem pogut adonar-nos de la quantitat de projectes que no s’han dut a terme ja que implica reunir a un gran grup de persones. Hem anul·lat al centre viatges d’Erasmus, Intercanvi a França, camps d’aprenentatge, viatge de final de curs de 4t, la trobada per a joves de Caixaescena i l’estrena teatral de: Lisístrata d’Aristòfanes, Soliloquis dels adolescents i Els Cecs de Maeterlinck. Ha estat un cop dur pel teatre! L’alumnat havia treballat moltíssim en les seves obres, tenia el vestuari, s’havien après el text… i què hem de fer amb tota aquesta feina? Que no ens ature la Covid-19! Participarem a la Mostra de Teatre Confinat.

Podeu escoltar l’audio del POPAP de Mariona Dinarès @HolaMariola de Catalunya ràdio. En els 7 últim minuts del programa podeu escoltar l’entrevista a la professora Xesca Vela parlant de teatre.

ENDAVANT! QUE RES ENS ATURI LA IMAGINACIÓ!