Setmana de la Ciència i les Humanitats 2020

Del 16 al 20 de novembre celebrarem la Setmana de la Ciència i les Humanitats. La Setmana de la Ciència tindrà diferents temes centrals d’idèntica rellevància, com són l’Any Internacional de la Sanitat Vegetal de la UNESCO i el centenari del naixement de diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement. Són el filòleg i lingüista Antoni Maria Badia i Margarit; el químic Enric Casassas i Simó; la química anglesa, Rosalind Franklin, clau en el descobriment de l’ADN; i l’escriptor i bioquímic Isaac Asimov. El meteoròleg, astrònom i sismòleg Eduard Fontserè i Riba s’afegeix als homenatjats per l’SC’20 pel 150è aniversari del seu naixement.

Us deixem a continuació el cartell de la setmana, creació de l’Aleix Borràs de 4t d’ESO, i la proposta de tallers i activitats que està previst dur a terme a l’institut.

Les activitats:

El cartell:

De totes les commemoracions ens hem basat en l’Any Internacional de la Sanitat Vegetal de la UNESCO i  Rosalind Franklin.

Autor: Aleix Borràs (4t ESO) Professora: Àngels Sendra

Les professores de ciències rendim tribut a Rosalind Franklin amb aquesta composició fotogràfica que ha fet la Xesca Vela. A la imatge hi ha, per ordre, l’Empar García, la Pilar Rodríguez, la Xesca Vela, la Rosalind Franklin i la Susanna Farré.

El concurs “Aquells meravellosos anys 20”:

També hem recordat la pandèmia mundial de la “grip espanyola” recreant una de les famoses fotografies de 1920 amb alumnat i professorat del 2020 en una situació nova de pandèmia que s’ha donat al cap de 100 anys. De nou, l’autora del fotomuntatge és la Xesca Vela. Hi apareixen les alumnes Mariona Robert i Noemí García. També les professores Mònica Artigas, Laura Lázaro i Xesca Vela.

Amb aquesta imatge us convidem a participar al concurs “Aquells meravellosos anys 20”. Es tracta de buscar informació sobre la dècada que va del 1920 al 1929 i fer una petita obra que mostri el paral·lelisme amb la nostra època. Pot ser una fotografia, un vídeo, un àudio, etc. que recreï qualsevol àmbit (artístic, musical, cinematrogràfic, científic, esportiu, etc.) d’aquella època.

Els treballs s’hauran d’enviar a través d’aquest formulari abans del dia 20 de novembre de 2020.

Bases del concurs.

Fotografia sense biaix:

Aquesta setmana farem una activitat creativa per afavorir la coeducació. Haureu de penjar els resultats de la vostra feina (la fotografia sense biaix) al següent formulari.

Aporta el teu ADN. Suma’t a la doble hèlix comunitària.

Crea amb un foli de paper una doble hèlix com indica aquest ➡ vídeo.