Resultats Projecte INARTdis: Com és l’art d’inclusiu?

LA DIVERSITAT A ESCENA

Fa tres anys que vàrem començar aquest viatge cap al respecte a la diversitat, a través de l’art. L’Institut Vallbona d’Anoia, juntament amb la fundació ASPASIM i dues entitats culturals, el Teatre Nacional de Catalunya i La Fundació Vila Casas (Can Framis) van participar en aquest macroprojecte ERASMUS +, que ha dirigit la Universitat Autònoma de Barcelona. Altres centres educatius, fundacions de persones amb diversitat funcional i entitats artístiques han col·laborat, a escala europea, per fer possible aquesta investigació.

En un principi, es va treballar amb els docents i agents culturals, la planificació del projecte i descobriren en la pròpia pell allò que posteriorment s’ha experimentat amb l’alumnat. Unes experiències inoblidables, totalment humanes i honestes, on tothom va créixer a través de l’art. Es van establir nous llenguatges per comunicar-se, es van millorar i enfortir relacions, es va despertar empatia i amabilitat entre els participants, a més d’aprendre l’art de pintors contemporanis i actuar en performance a través de la pintura. Les propostes i els reptes eren de gran qualitat i alhora emanaven tendresa. No us perdeu documental, no us deixarà indiferents!

Salut, art, teatre i diversitat!

INARTdis: Acostar l’art i la cultura als alumnes amb diversitat funcional per desenvolupar la inclusió social a través d’espais de creació artística per tal de facilitar els processos inclusius.

Vídeo de Barcelona

Documental sencer