L’institut de Vallbona d’Anoia participa a la formació de teatre de CaixaEscena

Des de divendres i fins diumenge, nou alumnes de la companyia de teatre No-Res Teatre i dues professores van fer les maletes i van marxar a Barcelona per viure una experiència teatral impressionant, anomenada Encontres CaixaEscena, i que ve de la mà de l’Obra Social de La Caixa.

A Barcelona hi van trobar 5 grups més vinguts a participar d’arreu de l’estat espanyol, amb qui han après conjuntament i compartit experiències precioses, tot descobrint la màgia del teatre, allotjats durant els tres dies a l’alberg de la Fundació Pere Tarrés.

Ningú competia amb ningú, tots mostraven el seu treball teatral que havien preparat des dels diferents centres educatius participants i es valorava la part artística de cadascú. Era un win-win, tothom guanya.
Els nostres alumnes van representar «El Velatorio Lorquiano», basat en les obres de Federico García Lorca “La casa de Bernarda Alba” i “Bodas de sangre”. S’està gestant un potent grup teatral a l’Institut Vallbona d’Anoia. El seu esforç i la seva valentia per sortir a l’escenari i compartir els textos de Lorca ha estat el regal més generós que pot tenir un docent, les seves rialles, els seus agraïments i les seves ganes per superar-se, de créixer en escena!

La professora de ciències i arts escèniques Xesca Vela, ha trasmès les gràcies a l’equip directiu per fer-ho possible, a l’AMPA pel suport, als docents per cedir hores d’assaig, a  l’alumnat que ha fet de públic i gràcies a aquests joves actors i actrius que han demostrat una gran força en escena. També ha estès l’agraïment a l’equip de CaixaEscena per donar als joves aquesta oportunitat de mostrar tant professionalment el seu treball artístic. Els alumnes que han viscut aquesta experiència han estat la Clàudia Garcia, l’Ainhoa Pañella, la Martina Cervera, la Lui Castaño, la Kathia Aguilar, la Delia Patón, la Kathy Morueco, els germans Gisela i l’Aleix González, la Mariona Robert, el Guillem Hervàs, l’Aitana Martil i en Jacob Fekkak. Les professores que han acompanyat aquest alumnat han estat la Xesca Vela i la Mireia Domínguez.

Tallers de moviment, cant, projecció de veu, interpretació del vers, improvisacions, etc. han servit per donar eines a aquest alumnat i professorat que han tornat carregats de felicitacions per una feina molt ben feta, havent viscut una experiència molt emocionant i enriquidora. La Mireia Domínguez comenta que va ser meravellós veure com els alumnes disfrutaven i aprenien a la vegada. El seu salt qualitatiu va ser increïble. Ja ho feien molt bé d’inici, però després de dos dies intensos de treball, de compartir experiències amb companys nous, de submergir-se completament en la figura de Lorca, el resultat de la seva representació teatral va ser espectacular. També el professorat ho va viure intensament, aprenent i compartint experiències i gaudint de moments pràcticament màgics.