L’Institut de Vallbona d’Anoia participa a la First Lego League

Aquest dissabte passat, set alumnes de diversos nivells d’ESO de l’Institut de Vallbona d’Anoia han participat a la segona edició de la First Lego League que es disputa a Igualada.

L’equip format per en Kilian Acosta, Dani Betanzos, Roger González, Guillem Hervàs, Miguel Martín, Èric Martínez i Àlex Navarro, acompanyats dels professors Jordi Farré i Susanna Farré, van defensar una sisena plaça molt disputada entre els quinze equips participants. Per al nostre centre educatiu, és la segona vegada que hi participem i estem contents d’haver realitzat un bon paper, tant en la part robòtica com en el projecte científic. L’institut agraeix la implicació del professorat, l’alumnat i les famílies del centre, i sobretot per aquells alumnes que ja fan 4t d’ESO i acabaran la formació de secundària al centre, tot deixant la seva empremta en una bona experiència.

Dissabte va fer un dia esplèndid, i ja a les 8 del matí es procedia al registre de l’alumnat present. Va ser una jornada intensa fins les 13h on hi va haver molta excitació, amb els alumnes molt implicats i il·lusionats per participar i competir.

A les 9:30 va ser el torn de realitzar la defensa del nostre projecte científic “Cuina 3D a l’espai”, els alumnes de l’Institut de Vallbona van explicar com han creat un sistema per millorar la presència de l’aliment a l’espai. A partir de la fruita liofilitzada, i amb uns motlles creats amb la impressora 3D de l’institut, aconseguien fer maduixes, taronges i plàtans amb la seva forma natural i una textura gelatinosa que recorda la fruita autèntica. D’aquesta manera, es cuida la part emocional que tenim vinculada al menjar.

Més tard, hi va haver la prova del robot que van construir els alumnes. Van defensar l’enginy en tres torns de 2 minuts i mig, on el robot duia a terme les missions que havia de complir dins aquest temps. Van aconseguir una puntuació de 69 punts a la primera ronda, 80 punts a la segona ronda i 76 punts a la tercera. Amb aquestes puntuacions, van assolir el 6è lloc d’entre una quinzena de participants.

És una experiència molt gratificant per a l’alumnat, que porta moltíssima feina, però que s’ha pogut dur a terme gràcies a dos professors del centre súper implicats, en Jordi Farré, professor de tecnologia, i la Susanna Farré, professora de física i química a l’institut. Agraïm també els pares i mares i personal del centre que va acostar-se a donar suport a l’alumnat en aquesta intensa jornada.

I agraïm també tot el suport que els patrocinadors ens han brindat per ajudar a esmorteir els elevats costos que suposa participar en aquest concurs: L’ajuntament de Vallbona d’Anoia, els escape rooms Missionleak de Cornellà i Runaway Escape Room d’Igualada, i l’empresa igualadina Tecnomotion.

Hem recollit la veu de la vivència dels alumnes participants: En Kilian Acosta ens diu “Quan vam anar  a la Lego League, m’ho vaig passar genial! Al principi estava molt nerviós, tant que quasi m’oblido del que havia de dir, però encara sort que ho vam practicar abans d‘exposar el treball. Però després d’això, va venir el millor, era molt divertit i estrany (en el meu cas) pensar que estava en una competició, ja que jo no he competit mai en magnitud de comarca. Veure com els meus companys utilitzaven els robots m’hipnotitzava, era genial veure al meu equip fent punts, però no era només pels punts, m’agradava perquè em feia il·lusió haver après a utilitzar allò, que fins al moment desconeixia totalment, el robot. En fi, em va agradar moltíssim, i em va ser igual no ser els 1rs, a mi allò m’era igual, em va agradar quedar sisè entre 15 grups jo crec que vam quedar en una bona posició”.

L’Èric Martínez ens recull: “Per mi la Lego League va ser molt divertida i a la vegada estava molt nerviós per quan vam haver de fer presentació del projecte científic, però encara després de fer-la estava nerviós per veure com sortien les proves del robot, i quan ja va passar tot vaig estar més alegre i content. En resum que per a mi va ser molt divertit i m’ho vaig passar súper bé amb els meus companys i altres amics que vaig trobar allà. El que més em va agradar va ser l’entrega dels premis i encara que no haguéssim guanyat res em va agradar tot perquè em vaig quedar amb els bons records”.