L’institut de Vallbona clou la Setmana de la Ciència amb la geometria de les bombolles de sabó

Durant tota la setmana del 16 al 20 de novembre, el ritme de classes d’ESO de la Secció d’Institut de Vallbona d’Anoia s’ha vist gratament alterat per nombroses activitats dins el marc de la Setmana de la Ciència i les Humanitats. El professorat de diverses matèries s’ha abocat a fer participar els seus alumnes en xerrades, tallers, visites i conferències.

Així doncs, els alumnes de 1r d’ESO han treballat la lectura de poemes científics, han participat en un taller d’estratègies per afavorir les competències personals, van anar de sortida a la UPC de Manresa per conèixer els minerals del futur, i les professores de ciències van realitzar una taller d’experiments científics espectaculars que van sorprendre tothom. Els alumnes de 2n han participat també d’un cinefòrum i una activitat pràctica de llengües. Per la seva banda, els alumnes de 3r han investigat si és pernil tot el que ens venen, han realitzat una pràctica per conèixer com el món és tou, han assistit a un taller de primers auxilis, un altre sobre ecoauditors i un taller de robòtica a la UPC de Manresa, i de la mà de la professora de tecnologia han treballat l’hora del codi. Finalment, els alumnes de 4t d’ESO han visitat el Centre de Regulació Genòmica de Barcelona i han realitzat activitats com una pràctica sobre la llei de Hooke, lectura sobre poemes científics i han assistit a una xerrada sobre mobilitat internacional. També s’han acostat als fogons de la Fonda Saumell de Vallbona d’Anoia per a realitzar un taller de cuina saludable.

A tots els nivells els alumnes han realitzat un taller d’origamis per a la Marató de TV3, els professors de tecnologia els han ofert una introducció a la robòtica i el professorat de matemàtiques i música han realitzat una activitat musical relacionada amb el nombre auri.

La setmana, que ha estat tan interessant com intensa, ha tancat les activitats amb una trobada a la sala municipal Jaume Calveras de l’Ajuntament de Vallbona d’Anoia. Allà, diversos alumnes ens han ofert un petit concert amb les seves aptituds musicals, s’han repartit els premis del concurs de Bioimatges i s’ha reconegut la tasca dels professors i alumnes que han participat en la confecció dels pòsters de la setmana de la ciència.

La cirereta del pastís l’ha posat la conferència sobre Geometria amb bombolles de sabó, d’Anton Aubanell, que ha mantingut l’alumnat i el professorat assistent bocabadats amb el seu domini de les matemàtiques i les delicades bombolles de sabó. Aquest treball amb bombolles ha merescut diversos premis de categoria internacional que han validat el reconeixement a la recerca de com les bombolles optimitzen l’espai entre diferents punts per a ocupar el mínim espai possible. D’aquí se n’ha derivat una sèrie d’exercicis que han sorprès i fet gaudir els alumnes d’allò més.

La setmana de la ciència i les humanitats tanca les seves portes per a aquesta edició de 2015 i comença a preparar-se ja per a una sorprenent i nova edició, el novembre de l’any que ve!

Article publicat a l’Anoia Diari: enllaç a notícia