L’institut celebra la Diada de Sant Jordi

L’institut de Vallbona es va sumar divendres 23 d’abril a la celebració de Sant Jordi, amb l’organització de diferents actes.

Primer de tot, vam commemorar la figura de Josep Carner amb la confecció d’unes postals literàries en què el protagonista era el poeta i la citació: “Dir molt en un mig dir seria mon afany”. En acabat, les postals més originals i creatives es van penjar al passadís del centre.

També l’alumnat de 1r a 4t d’ESO va participar en una gimcana lingüística, en què havien de resoldre diferents enigmes lingüístics.

L’última hora la vam dedicar a la cloenda de la diada: hi va haver el lliurament de premis i un recital a càrrec de l’alumnat del centre.

En primer lloc, es va fer un recital poètic amb motiu del 50è aniversari de la mort del gran poeta Josep Carner. Cada grup va recitar un poema d’Els fruits saborosos, fent referència així a les diferents etapes de la vida: infantesa, joventut, maduresa i vellesa.

A continuació es van lliurar els premis dels Jocs Florals organitzats pel Departament de llengües, en què van resultar guanyadors l’alumnat següent:

En la categoria A, els premis van ser per a Fiona Farrés, amb El buit i una menció especial per a Júlia Padró, amb My soulmate. En la categoria B, la premiada va ser Mariona Gallardo, amb Rosa de papel. En les categories E i F (bookface i podcast) les premiades van ser Cristina Costa i Martina Duran (categoria E) i Aitana Martil (categoria F). Enhorabona a totes i felicitats a tot l’alumnat que hi va participar.

Obres premiades:

En acabat es van lliurar els premis a les millors postals literàries, en què els guanyadors van ser Nora El Yaulkoubi (1r d’ESO), Ainoa Rodríguez (2n d’ESO), Kilian Acosta (3r d’ESO) i Adam Fernández (4t d’ESO). Les gimcanes lingüístiques dutes a terme a cada nivell també van tenir equips guanyadors, en què els alumnes van mostrar el seu domini de la llengua pel que fa a jeroglífics, barbarismes, etc.

Lliurament de premis:

Altres premis que es van lliurar van ser els següents:

Premi Vídeo de les portes obertes: Marçal Olvera, Juan Antonio Caballero i Ainoa Montes; premi Relat matemàtic: Guillem Hervàs i Núria Torrijos; premi Viatgem amb la poesia: Ivet Sánchez; premi Certamen de Lectura en veu alta: Roc Mestre (Corsaris) i Aitana Martil, Carla Ramos i Mariona Robert (Tropa de Corsaris), els quals passen a la final territorial de la Catalunya Central.

Felicitats a tot l’alumnat!