L’AULA CREATIVA ES VESTEIX COM UN ESPAI ESCÈNIC PROFESSIONAL

L’AMPA ens ha patrocinat la il·luminació a l’aula de teatre per entrar a actuar. Els focus i la taula de llums ja estan creant els espais escènics professionals. Ens podem formar com a tècnics de llum. Quina intensitat i quin color necessitem? Ens especialitzem en crear ambients poètics. El teatre enriqueix a la comunitat educativa i obre nous camins a l’educació, perquè el teatre és un art col·lectiu. Com deia Sòcrates, el procés d’indagació mateix és el que ens indueix a aprendre. Reprenent la investigació de la UNESCO en ​Repensar l’educació (2015)​: Què ha d’aportar l’escola a la vida d’una persona?, p​odem constatar que l’escola ha de cobrir les tres necessitats bàsiques que indica la teoria d’autodeterminació: autonomia, competència i relació. L’autonomia per a què els i les adolescents sentin que poden controlar la seva pròpia vida, forjant els seus valors i vivint en harmonia amb ells. La competència, per sentir-se útils a la societat i descobrir les pròpies habilitats i finalment la connexió social que desperta en ells el desig d’interactuar amb altres persones, sentint-se part d’un grup. Totes tres categories aporten a la vida de la persona ganes de viure en harmonia i en consonància amb el seu benestar i creixement. Les arts escèniques i performatives, pel caràcter experiencial aporten aquestes tres necessitats humanes que impliquen estar intrínsecament motivats.