La Saeeda Ahmed ens ha visitat

Ahir dia 24 de maig, tal com estava anunciat, la Saeeda Ahmed ens ha visitat. Al matí va tenir una trobada amb els alumnes del nostre centre a l’Ajuntament de Vallbona, mentre que a la tarda va ser una sessió oberta al públic, a l’auditori del Museu de la Pell d’Igualada.

La professora Susanna Farré ens en fa cinc cèntims:

La Saeeda és una dona emprenedora que dedica la seva vida professional a dirigir projectes que puguin beneficiar a l’economia, la societat i la industria aprofitant els recursos que proporciona l’entorn d’on es viu.

A llarg  de la xerrada ens va posar diversos exemples de com aconseguir-ho: com fer que gent amb minusvalidesa  o  amb molt pocs recursos econòmics poguessin ser útils per la societat i tenir èxit en les seves feines

Ella explicava que moltes vegades els professors eduquem als alumnes unidireccionalment com si haguessin de viatjar al llarg d’un túnel d’un únic sentit per aconseguir uns coneixements que sí, estaran molt bé, en sabran molt, però que no li proporcionaran una visió àmplia del que sap i d’on pot arribar. Parlava de les diferents potencialitats de les persones i que es pot arribar al coneixement per moltes vies (posava la metàfora de com arribar a plaça Catalunya de BCN: s’hi pot arribar per molts camins…).

Una altra cosa que va destacar és que a l’aprenentatge no s’hi pot arribar de forma estressada ni per els alumnes ni pels professors. S’han de buscar espais que permetin respectar els ritmes d’aprenentatge i la motivació dels professors (deixant-los espais de tranquil·litat).

Va posar l’exemple, també, d’un projecte a petita escala que havien fet amb gent de països d’Àsia com la Índia que consistia en dibuixar amb tinta cal·ligrafia aràbiga i havien demostrat que els alumnes es relaxen molt i llavors poden aprendre més.”