JORNADA DE FORMACIÓ ASAC

El dia 13 de desembre, a l’institut de Vallbona d’Anoia, es va celebrar la Jornada de Formació ASAC. El projecte ASAC és un projecte que es basa en formar als adolescents de l’institut perquè puguin ajudar els seus companys i companyes en casos d’assetjament i bullying. ASAC significa: Alumne Sensible a l’Assetjament i el Conflicte. L’objectiu d’aquesta jornada era donar-nos eines per poder ajudar a la resta de membres de l’institut.

Les activitats van començar a les 9:00h del matí només amb els nous membres ASAC, aquesta va ser la formació per al nivell 1.Ens van mostrar una presentació que explicava el significat del triangle del victimisme i un cop es va acabar vam fer una petita pausa abans de seguir amb les activitats. Després, vam fer una altra activitat, en grups de quatre,vam crear uns murals amb paper d’embalar i imatges de revistes i frases o paraules per plasmar què era l’assetjament en tots els seus sentits i mostrar què significa ser un alumne ASAC. A continuació, vam presentar els murals, on havíem d’explicar com es relacionaven les paraules amb les imatges. Seguidament, vam fer una petita activitat on ens deien situacions conflictives que ens podem trobar a l’hora del pati.

Va arribar l’hora reunir-nos amb la resta de l’alumnat ASAC al parc del costat de l’institut. Vàrem menjar tots plegats un esmorzar saludable de fruita i sucs. Seguidament, vam començar el nivell 2 de la formació a una sala del poliesportiu. Ens vam presentar a la resta de companys. Després, en grups vam pensar situacions que ens podem trobar al centre. Finalment, vam representar les situacions a la resta de companys amb playmobils. Cada grup va fer diferents situacions. Algunes eren exemples de problemes reals. Abans de marxar, ens van repartir el diari ASAC per apuntar la nostra experiència.

Concluint, aquesta formació ha estat una molt bona experiència que ha servit per donar-nos eines per millorar la convivència al centre.

Gal·la Hervàs i Fiona Farrés
(Alumnes ASAC de 1r d’ESO)